آفتاب
«ادم شیف» عضو ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا:

جایگزین بهتر و معتبرتری برای توافق هسته ای با ایران وجود ندارد

جایگزین بهتر و معتبرتری برای توافق هسته ای با ایران وجود ندارد

«ادم شیف» عضو ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا امروز گفت که کنگره باید از توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، ادم شیف که از دموکرات های یهودی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا محسوب می شود با اشاره به عمق نگرانی خود در خصوص امنیت رژیم صهیونیستی گفت: جلوگیری ایران از دست یابی به سلاح هسته ای برای من به موضوعی شخصی مبدل شده است.

وی با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: کنگره آمریکا به دلیل فقدان یک گزینه جایگزین، باید توافق مذکور را پذیرفته و در راستای تقویت و تحکیم آثار آن با دولت این کشور همکاری نماید. باید با متحدانمان برای مهار توانمندی های معمول و رفتارهای ناهنجار ایران در منطقه و سایر نقاط جهان همکاری و مساعدت نماییم.

این نماینده دموکرات با اشاره به اینکه برخی موارد این توافق مطلوب او بوده و وی از برخی دیگر نگران است ادامه داد: این توافق عملاً از دست یابی ایران به بمب هسته ای به مدت ۱۵ سال و یا حتی بیشتر جلوگیری کرده و احتمال وقوع جنگ را کاهش داده است.

شیف که از سال ۲۰۰۱ نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان بوده است گفت: ظاهراً آمریکا دسترسی قدرتمندانه بیشتری به مراکز نظامی که ما به دنبال آن بودیم را ندارد، اما باید توجه کنیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و آمریکا پیشتر اطلاعات زیادی درباره نوع فعالیت هایی که ایران در زمینه ساخت، انتقال و انهدام یک بمب اتمی داشته است، در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: من به دنبال جایگزین بهتر و معتبرتری برای این توافق هسته ای بودم؛ اما به این نتیجه رسیدم که چنین جایگزینی وجود ندارد.

کد N909677

وبگردی