آفتاب
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی رضایت بخش نیست

سرمایه گذاری در بخش کشاورزی رضایت بخش نیست

کرمانشاه - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به نحو مورد انتظار نیست و رونق قابل قبولی برای رسیدن امنیت غذایی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند در اختتامیه دوسالانه رسانه ملی یادواره شهید آوینی که عصر امروز در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، گفت: کشاورزی محور و ستون اصلی امنیت غذایی است که رونق آن در تغییر نگرش نسبت به کشاورزی است.

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به نحو مورد انتظار نیست و رونق قابل قبولی برای امنیت غذایی وجود ندارد.

زند عنوان کرد: برای ایجاد این رونق علاوه بر عزم ملی، نیازمند بهره وری در بخش های مختلف کشاورزی هستیم که ارتقای سطح دانش و آگاهی کشاورزان محقق خواهد شد.

وی گفت: از طریق دو عامل سرمایه و دانش می توان امنیت غذایی را از لحاظ کمی و کیفی بالا برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشور ما پایه و اساس کشاورزی دانش بنیان را در خود دارد چراکه کشاورزان نمونه کشورمان سه برابر متوسط تولید در زمین و هفت برابر متوسط تولید در باغ را داشته اند.

زند افزود: تحقیقات کشاورزی در ایران بیش از صد سال سابقه دارد و برای خروج از وضع موجود باید از این امکانات استفاده کرد.

وی دلیل پایین بودن برداشت نسبت به سطح زیر کشت را به خاطر عدم انتقال دانش به کشاورزان عنوان کرد و گفت: کشاورزان کشور ما داری سرمایه، فرهنگ، زمین زیر کشت، اقلیم و اطلاعات متفاوتی هستند و باید اطلاعاتی به این گستردگی در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه امروزه رسانه ها در قالب هنر هفتم و سایر برنامه های بصری یکی از روش های موثر در انتقال اطلاعات هستند و  در این راستا حداقل مطالبه کشاورزان داشتن شبکه رسانه ای مستقل در بخش کشاورزی است.

کد N909664

وبگردی