آفتاب
در دیدار کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با جان کری:

حمایت کشورهای «شورای همکاری خلیج فارس» از توافق هسته ای

حمایت کشورهای «شورای همکاری خلیج فارس» از توافق هسته ای

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا از توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران موسوم به «برجام» حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز در دیدار با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، حمایت خود از توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ و ایران در ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) را اعلام و توافق مذکور را موجب تأمین ثبات و «حسن همجواری» اعلام کردند.

«خالد العطیه» وزیر امورخارجه قطر به عنوان میزبان نشست دوحه و به نمایندگی از وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج ، بدون اشاره به کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی گفت: این شورا خواستار رفع هرگونه مخاطرات و تهدیدات ناشی از تسلیحات هسته ای در منطقه است. این کار باید با اجازه استفاده از فن آوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز انجام شود.

العطیه ادامه داد: امیدوارانه چشم انتظار آینده این توافق هسته ای خواهیم بود. این توافق به حفظ امنیت و ثبات در منطقه منتهی خواهد شد. ما بر اهمیت همکاری با ایران بر اساس اصول حسن همجواری، عدم مداخله در امور یکدیگر و حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات تأکید داریم.

کد N909644

وبگردی