آفتاب
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش :

تحول بنیادین تغییری همه جانبه مبتنی بر آموزه‌های حیاتی و معارف اسلامی است

تحول بنیادین تغییری همه جانبه مبتنی بر آموزه‌های حیاتی و معارف اسلامی است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تبیین چرخه فرآیند سیاست‌گذاری تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: چگونگی مدیریت در این دوره گذار به منظور جلوگیری از ایجاد چالش‌ها در وضع فعلی و اعمال تغییرات تحولی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی نویدادهم در میزگرد سند تحول بنیادین که در دومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران وروسای آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد، گفت: آن چیزی که ما به دنبالش هستیم، تغییری همه جانبه، عمیق، ریشه‌ای، نظام‌مند و آینده‌پژوهانه مبتنی بر آموزه‌های حیاتی و معارف اسلامی است.

وی افزود: برای اجرای سند تحول و سیاست‌ها سه رویکرد در محافل علمی مطرح است؛ رویکرد از بالا به پایین، رویکرد از پایین به بالا و رویکرد تلفیقی که روش سوم یعنی رویکرد تلفیقی مدنظر ماست.

به گفته دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، گسترش فرهنگ تحول‌خواهی و تحول‌آفرینی، تدوین و ابلاغ برنامه زیرنظام‌های اصلی و فرعی، مدارس همسو با سند تحول، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری، تقویت ارتباط با عوامل فهیم و موثر و توانمندسازی خانواده‌ها از جمله موضوعات مطرح در رویکرد تلفیقی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح وزارتخانه به عنوان مدیران سیستم با چالش‌های مدیریتی در این خصوص روبرو هستیم، گفت: اول باید برنامه‌های جاری را ادامه دهیم که معمولا به تثبیت وضع موجود می‌انجامد. از سوی دیگر باید تغییرات تحولی ایجاد کنیم. در واقع باید به گونه‌ای مدیریت کرد که وضع فعلی دچار چالش نشود و تغییرات اعمال شوند. چگونگی مدیریت در این دوره گذار حائز اهمیت است.

نویدادهم افزود: در حال حاضر چند نوع فعالیت در جریان است که دسته نخست فعالیت‌های همسو با سند تحول است که این فعالیت‌ها باید ادامه پیدا کند. یکسری فعالیت‌ها هم با سندهمخوانی ندارند و باید متوقف شوند و برخی را هم باید اصلاح کرد.

انتهای پیام

کد N909545

وبگردی