آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

بیشترین مردودی در پایه اول ابتدایی/رشد ۱.۷ درصدی جمعیت دانش آموزی

بیشترین مردودی در پایه اول ابتدایی/رشد ۱.۷ درصدی جمعیت دانش آموزی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در انتخاب معلم پایه اول ابتدایی باید نگاه ویژه داشت، گفت: ۴۷ هزار دانش‌آموز اول ابتدایی در سراسر کشور مردود شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دیمه‌ور در سی‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: پایه اول دوره ابتدایی به رغم اجرای نظام کیفی و ارزشیابی بیشترین مردودی را در سراسر کشور با تعداد ۴۷ هزار نفر داشته است.

وی افزود: رؤسای مناطق آموزش و پرورش در انتخاب معلم برای دوره اول ابتدایی باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

دیمه‌‌ور با اشاره به تغییر و تحول در آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین آینده درخشانی را رقم می زند و لازم است یک مبنا و تئوری ایرانی- اسلامی داشته باشیم تا راهکارهای سند تحول اجرا شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تحول نیاز به الزاماتی همچون منابع مالی دارد و تحول قطعا یک اقدام اساسی برای نظام آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: اگر تحول با تمام ابزار در دوره ابتدایی به سامان نرسد هیچ امیدی برای آینده وجود ندارد و باید چند سال دیگر حسرت بکشیم و برنامه جدیدی را اعمال کنیم.

دیمه‌ور با اشاره به روند جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی، عنوان کرد: در سال ۱.۷ درصد رشد جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی را داریم و در استان سیستان و بلوچستان این رشد به ۴ درصد می رسد که باید رؤسای مناطق به این مساله توجه کنند.

کد N909507

وبگردی