آفتاب
با اشاره به سخنان شب گذشته رییس‌جمهور؛

فتاحی: شاهد گشایش اقتصادی در آینده نزدیک خواهیم بود

فتاحی: شاهد گشایش اقتصادی در آینده نزدیک خواهیم بود

یک نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه طبق تاکیدات رئیس جمهور باید همدل و همزبان باشیم گفت: طبق صحبت‌های رئیس جمهور بعد از اجرایی شدن توافق شاهد گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: پیش از بررسی اظهارات رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم، باید اقدامات دولت روحانی در دو سال گذشته را مورد بررسی قرار داد.

وی یکی از اقدامات و موفقیت‌های دولت روحانی را احترام به قانون دانست و گفت: قانون مداری دولت روحانی باعث ایجاد آرامش بین مردم شده است که با همین قانون مداری دولت توانست مذاکرات را به سرانجام برساند. مذاکراتی که به صورت مستقیم بر روی اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: در شرایطی منتقدان می‌گویند که تاثیر مذاکرات بر اقتصاد کم بوده است که اگر این توافق حاصل نمی‌شد، شاهد جهش در قیمت‌ها و تورم بودیم . اتفاقی که خوشبختانه رخ نداد و طبق اظهارات رئیس جمهور دولت توانست طبق وعده داده شده مذاکرات را به سرانجام رسانده و در نهایت پیروزی برد بردی را حاصل کند. مذاکراتی که با کل دنیا بود و ایران توانست با ایستادگی در برابر دنیا خواسته‌هایش را با رویکرد منافع ملی محقق کند.

فتاحی با تاکید بر اینکه دولت روحانی توانسته در عرصه سیاست خارجی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد‌، گفت: طبق اظهارات رئیس جمهور تیم مذاکره کننده توانست به خوبی در مذاکرات عمل کند و نتیجه مذاکرات را به گونه‌ای رقم بزند که در نهایت منافع ملی کشور تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمان بررسی صحبت‌های رئیس جمهور به تمامی جوانب آن توجه کرد، افزود: باید تمام سخنان رئیس جمهور را گوش داد وبعد در مورد آن اظهارنظر کرد نه اینکه تنها به چند جمله ایشان استناد کرد. براین اساس با توجه به گزارشی که ایشان شب گذشته به مردم دادند می توان گفت که دولت توانسته در داخل و برای ایجاد همدلی و هم زبانی میان مردم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس یادآور شد: دولت روحانی در طول دوسال گذشته فشارهای بسیاری را از سوی منتقدان تحمل کرده که شاید این میزان حجم سوالات و تذکرات کتبی و شفاهی نسبت به دولت آن هم در زمان اوج تحریم بی‌سابقه بوده است، دولتی که با فروش نفت 52 دلاری مواجه شد و توانست در همین شرایط کشور را به خوبی اداره کرده و حتی لایحه‌ی بودجه به عنوان مهم‌ترین سند اقتصادی کشور را به موقع ارائه کند، این نمونه‌ای از همدلی و هم زبانی دولت با مجلس است.

وی با بیان اینکه دولت توانست ضمن ایجاد آرامش در کشور زندگی آزادانه را برای مردم ایجاد کند افزود: طبق صحبت‌های رئیس‌جمهور بعد از اجرایی شدن توافق شاهد گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود و وضعیت بهتر می‌شود البته منوط به وجود همدلی و همزبانی در کشور و پرهیز از هرگونه سنگ اندازی و بهانه گیری همچون مباحث مطرح شده در زمان حضور وزیر خارجه فرانسه در کشور خواهیم بود.

فتاحی با تاکید بر اینکه باید همدلی و همزبانی را تقویت کرد گفت: طبق تاکیدات رئیس جمهور باید همدلی و همزبان باشیم تا کشور روی ریل پیشرفت و توسعه بیفتد حتی در این راه می‌توانیم طبق قوانین اسلام به عنوان دومین قدرت مطرح دنیا در کنار آمریکا باشیم.

انتهای پیام

کد N909444

وبگردی