آفتاب

دستگیری دو صیاد و کشف 23پرنده وحشی در مهدیشهر

دستگیری دو صیاد و کشف 23پرنده وحشی در مهدیشهر

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدیشهرگفت: محیط‌بانان مهدیشهر، در حین گشت و کنترل مناطق، موفق به دستگیری دو نفر شکارچی متخلف شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌ی سمنان، عباس زارع با اعلام این خبر، گفت: ماموران در این عملیات موفق شدند دو نفر از متخلفان سابقه‌دار را که به زنده‌گیری پرنده از نوع سهره اقدام کرده بودند، دستگیر و تعداد 23 قطعه پرنده همراه با تعدادی آلات و ادوات صید از جمله قفس‌هایی که برای نگهداری پرندگان شکار شده مورد استفاده قرار می‌گرفت را کشف و ضبط کردند.

زارع ادامه‌داد: سپس ماموران اجرایی با هماهنگی قاضی در همان محل، پرندگان را آزاد کرده و افراد بازداشت شده جهت انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر تصریح‌کرد: طبق ماده 2 آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید، شکار حیات‌وحش و تیراندازی، گرفتن یا تعقیب آنها به هر کیفیت و وسیله‌ای ممنوع و جرم محسوب می‌شود.

زارع، عمل این متخلفان را زنده‌گیری و حمل پرندگان‌وحشی عنوان و یادآور شد: این عمل تخلف محسوب شده و متخلفان به استناد بند الف و ج ماده 10 و به دلیل سابقه‌دار بودن برابر ماده 16 قانون تشدید مجازات، به دادگاه معرفی شدند.

انتهای پیام

کد N909380

وبگردی