آفتاب
معاون شرکت پست خبر داد:

راه اندازی پست هوشمند در کشور/ پست ایران استاندارد جهانی کسب کرد

راه اندازی پست هوشمند در کشور/ پست ایران استاندارد جهانی کسب کرد

معاون شرکت پست ایران از راه اندازی پست هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش کیفیت خدمات پستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نصیری امروز در حاشیه بازدید از یک منطقه پستی گفت: توسعه پست کشورها ارتباط مستقیمی با پیشرفتگی آنها دارد و براین اساس پیشنهاد داده ایم که در برنامه ششم توسعه به مقوله پست و استفاده از فناوریهای نو در این بخش، توجه ویژه ای شود.

نصیری با بیان اینکه هم اکنون پست ایران وابسته به زیرساختهایی ارتباطی و حمل و نقل کشور است، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۷۰۰ نقطه پستی در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی از برنامه ها برای راه اندازی پست هوشمند در کشور مبتنی بر داده کاوی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح با تجمیع داده های پستی و با استفاده از فناوریهای نو، می توان خدمات فیزیکی پست را با کیفیت بهتری ارسال کرد.

معاون شرکت پست با تاکید براینکه ایران در توزیع مرسولات پستی براساس سامانه شناسایی بی‌سیمی RFID بالغ بر ۹۲ درصد استاندارد بین المللی را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: از این جهت توزیع بسته های پستی براساس استانداردها صورت می گیرد.

وی گفت: میزان خطا در ارسال مرسولات و بسته های پستی به صفر رسیده است و میزان آسیب دیدگی این مرسولات نیز زیر یک درصد است.

نصیری با بیان اینکه مرسولات و بسته های پستی که از خارج از کشور وارد ایران می شود و بالعکس، در سیستم پستی ارزشگذاری شده و براساس آن عوارض به آن تعلق می گیرد ادامه داد: مرسولات متعارف و در حد سوغاتی، معاف از حقوق و عوارض هستند .

وی با بیان اینکه قبل از دریافت و قبول بسته های پستی، محتویات آن از سوی مشتری اعلام و مسئولیت آن را می پذیرد اضاففه کرد: با توجه به شرایط و ضوابط کشور مبدا، عوارض گمرکی به بسته های پستی تعلق می گیرد.

معاون شرکت پست گفت: بسته های پستی که در سیستم ارزشگذاری بیش از ۵۰ تا ۷۰ دلار قیمت گذاشته شود باید حقوق گمرکی پرداخت کنند و مرسولات خارجی با ارزش کمتر از ۷۰ دلار برای ورود به ایران از حقوق گمرکی معاف هستند.

کد N909375

وبگردی