آفتاب
در سالروز حمله داعش به سنجار؛

بارزانی: تا داعش را زیر پای ایزدی‌ها نیندازیم از پا نمی‌نشینیم

بارزانی: تا داعش را زیر پای ایزدی‌ها نیندازیم از پا نمی‌نشینیم

رئیس منطقه کردستان عراق در سخنانی به مناسبت سالروز حمله داعش به شهرستان سنجار به کردهای ایزدی وعده داد که به زودی سنجار را از اشغال داعش آزاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، مسعود بارزانی،‌ رئیس اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه در مراسمی در شهر سنجار به آزادی این شهر در نزدیک‌ترین زمان ممکن متعهد شده و اعلام کرد: به شرافت کردها قسم که به زودی داعش را به زیر پایتان می‌اندازم. بارزانی همچنین تاکید کرد که جهت تبدیل شهرستان سنجار و مناطق اطراف آن به استان تلاش می‌کند.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین تاکید کرد که از جنایتکارانی که مرتکب جنایت علیه مردم سنجار شده‌اند انتقام خواهد گرفت. وی گفت: تا زمانی که حتی یک جنایتکار از مسئولان فجایع سنجار باقی مانده باشد به انتقام ادامه خواهیم داد. ما از مجرمان در میدان‌های جنگ انتقام می‌گیریم چرا که آنها به شکلی ناگهانی و به شیوه‌ ترسوها جنایاتشان را مرتکب شده‌اند اما ما از آنها در میدان جنگ و شجاعانه انتقام می‌گیریم.

بارزانی همچنین به کردهای ایزدی اطمینان داد که اقلیم کردستان از آنها حمایت می‌کند و گفت: هرگز فکر نکنید که ما سنجار را به هیچ گروه دیگری تحویل می‌دهیم.

رئیس اقلیم کردستان از دولت کردستان نیز خواست که به رغم بحران اقتصادی که در حال حاضر شاهد آن است توجه ویژه‌ای به سنجار داشته و برای حل مشکلات این شهر تلاش کند.

بارزانی گفت: هیچ دردی مثل درد مصیبت‌های سنجار قلب مرا به درد نیاورد. تنها زمانی قلب من آرام می‌گیرد که مجرمان و جنایتکاران این مسائل را زیر پای کردهای ایزدی بیندازند.

وی عنوان داشت: مصیبتی که کردهای ایزدی دچارش شدند به خاطر حفاظتشان از زبان و هویت کردی‌شان است و این در سلسله رنج‌هایی است که ملت کرد همواره به آن دچار بوده است.

بارزانی در پایان از نیروهای کرد و به ویژه کردهای سوری در میدان‌های جنگ و در حمایت از کردهای ایزدی تقدیر و تشکر کرده و گفت: تروریست‌ها با ما به شیوه فریبکارانه و بزدلانه جنگیدند و ما با آنها با مردانگی می‌جنگیم و همگی در آینده‌ای نزدیک به سنجار باز خواهیم گشت.

انتهای پیام

کد N909344

وبگردی