آفتاب

تایمز: غرب نیروی زمینی به لیبی می‌فرستد

تایمز: غرب نیروی زمینی به لیبی می‌فرستد

روزنامه تایمز به نقل از منابع آگاه از تصمیم برخی کشورهای غربی مبنی بر اعزام نیروی نظامی جدید به لیبی علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تایمز لندن، منابع نظامی اعلام کردند که گروهی از کشورهای غربی به دنبال اعزام نیروی زمینی به لیبی برای آموزش نیروهای محلی و راه‌اندازی حملاتی علیه داعش هستند. داعش در مناطقی از لیبی نیز حضور داشته است.

کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان با یکدیگر به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا همکاری می‌کنند تا ارگان‌های مختلف دولت را بازسازی کرده و به نیروهای امنیتی آموزش دهند.

منابع نظامی اعلام کردند که این ماموریت زمانی انجام می‌شود که احزاب مختلف در لیبی بر سر یک دولت متحد توافق کنند.

لیبی در کشاکش درگیری‌های خونین داخلی قرار دارد که میان گروه‌های رقیب، شبه‌نظامیان و حتی نمایندگان پارلمان وجود دارد این در حالی است که لیبی دارای بزرگترین منابع نفتی در آفریقاست.

منابع نظامی اعلام می‌کنند که جنگنده‌های هوایی برای آخرین مداخله نظامی ضروری خواهد بود، این ماموریت باعث می‌شود که دولت متحد هرچه سریعتر ایجاد شود.

این منبع مطلع به تایمز اعلام کرد که ممکن است این اقدام تا پایان ماه اوت انجام شود. پس از آن همه چیز بسیار سریع شروع می‌شود.

این در حالی است که یک منبع دولت انگلیس اعلام کرد که این کشور در حملات هوایی در لیبی شرکت نمی‌کند، زیرا اولویت اول این کشور بمباران مواضع داعش در عراق است.

همچنین به عنوان بخشی از دیگر عملیات مداخله در لیبی، نیروهای ویژه متشکل از انگلیس، فرانسه، آمریکا و ایتالیا عملیاتی را علیه نظامیان وابسته به داعش انجام می‌دهند.

همچنین یک منبع لیبیایی در این باره گفت: برخی از کشورهای دوست ما را مطلع کردند که خواهان آموزش نیروهای امنیتی لیبی برای مبارزه با داعش هستند.

انتهای پیام

کد N909277

وبگردی