آفتاب

دستگیری جاعلی که 530 میلیاردی کلاهبرداری کرد

دستگیری جاعلی که 530 میلیاردی کلاهبرداری کرد

‌فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیشابور از دستگیری کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای با بیش از 530 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سید حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: احسان‌ متهم 28 ساله‌ سابقه جعل عنوان مأمور را قبلاً در پرونده خود داشته و ‌به 6 فقره کلاهبرداری در شهرهایی مثل نیشابور و مشهد و یکی از شهرهای شمال کشور اعتراف کرده است.

‌حسینی عنوان کرد: خرید کارخانه به متراژ 8934 متر، هتل و زمین در مشهد، بلیط‌های هواپیمایی به خارج از کشور با رسید جعلی و خرید طلاهای بدل با فاکتور جعلی با سربرگ یکی از طلافروشی‌های معتبر برای اغفال یک دختر از جمله جرم‌های اوست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که او در جهت تطمیع شهروندان داشته، این بوده است که خود را مأمور معرفی کرده و اعلام می‌کند که می‌تواند کارت پایان خدمت صادر کند.

حسینی ضمن هشدار به شهروندان گفت: متاسفانه وی با یک چهره موجه، شهروندان را تطمیع کرده و ضمن جلب اعتماد افراد، کارت عابربانک و رمز آن‌ها را در اختیار گرفته و با همکاری یک تایپ و تکثیری، رسید جعلی ساخته و اقدامات بعدی را انجام می‌داده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این بین‌ هیچ کدام از شهروندان از وی طلب کارت شناسایی نکرده بودند؛ از شهروندان می‌خواهیم که هرکس خود را مأمور قلمداد کرد حتماً از او کارت شناسایی خواسته و عکس روی کارت و تاریخ اعتبار را چک کنند و حتی شهروندان می‌توانند قبل از هر اقدامی از جمله معامله و... اطلاعات مامور را از 110 پرسش و تحقیق کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید، همچنین کارت عابربانک خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

انتهای پیام

کد N909267

وبگردی