آفتاب

رئیس سازمان اوقاف: ایران در کنار دولت و ملت عراق است

رئیس سازمان اوقاف: ایران در کنار دولت و ملت عراق است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره اینکه ایران اسلامی در کنار عراق است از آمادگی برای همکاری در عرصه‌های مختلف وقف و بقاع متبرک خبر داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره اینکه ایران اسلامی در کنار عراق است از آمادگی برای همکاری در عرصه‌های مختلف وقف و بقاع متبرک خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی که در عراق به سر می‌برد، یکشنبه شب در دیدار با آیت‌الله سیدحسین اسماعیل صدر از علمای عراق که در شهر کاظمین و در دفتر آیت‌الله صدر برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به امور اوقاف و موقوفات گفت: در سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران با سازماندهی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، کلیه وقف نامه‌ها بطور دقیق مطالعه و ارزیابی شده و به صورت الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شده است که این یک اقدام بی سابقه در خصوص اوقاف در ایران، به حساب می‌آید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص مجموعه فعالیت‌های سازمان اوقاف در ایران اسلامی گفت: مجموعه فعالیت‌های ما در سه حوزه قرآن، بقاع متبرکه و موقوفات متمرکز است، بطوری که هم اکنون دانشکده‌های علوم قرآنی با سه هزار و 500 دانشجو در ایران فعال است.

وی به برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستانی، کشوری و بین المللی در ایران اشاره کرد و افزود: تاکنون 37 دوره مسابقات قرآن کشوری و 32 دوره بین المللی با حضور گسترده نمایندگان بیش از 75 کشور جهان برگزار شده است.

محمدی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج حفظ قرآن در میان جوانان گفت: با اجرای برنامه‌های طرح تربیت حافظان قرآن تعداد حافظان قرآن کشور تنها در 4 سال گذشته، یک میلیون نفر افزوده شده است.

وی در خصوص بقاع متبرکه و امامزادگان نیز گفت: با تدابیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تاکیداتشان در این خصوص، امروز این اماکن مقدسه به قطب فرهنگی و مکان آرامش مردم تبدیل شده است و حضور روحانیون در این اماکن را بطور مستمر نهادینه کرده‌ایم.

وی افزود: در شب‌های قدر امسال، علاوه بر حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در مشهد و قم، بقاع متبرکه به اصلی‌ترین اماکن برگزاری مراسم شب‌های قدر تبدیل شده بود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در این دیدار به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت و ملت عراق اشاره کرد و گفت: ایران در کنار ملت و دولت عراق ایستاده و این حمایت‌ها را در عمل اثبات کرده است، حال آنکه ائتلاف بین المللی و آمریکا عملا در این زمینه کاری نکرده‌اند.

وی همچنین آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه را برای انتقال تجربیات خود به دیوان وقف شیعی عراق اعلام کرد.

در ادامه این دیدار، آیت‌الله سیدحسین اسماعیل صدر از علمای کاظمین و مدیر موسسات مختلف اجتماعی و فرهنگی، از جمله موسسه گفت‌وگوهای انسانی، ابتدا به معرفی و تشریح فعالیت‌های این موسسات پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مسلمانان در منطقه و نقش علمای دین که حامل رسالت فکری و عملی هستند، خواستار تلاش‌های بیشتر این قشر جهت هدایت و ارشاد مردم شد.

آیت‌الله صدر همچنین به نقش اوقاف در زندگی مردم، هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی اشاره کرد و آن را بسیار تاثیرگذار دانست.

صدر در این دیدار از رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت و دولت عراق در جنگ علیه تروریسم تشکر کرد و تداوم این حمایت‌ها را مورد تقدیر قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور که عصر یکشنبه برای یک دیدار رسمی وارد بغداد شده است، نماز مغرب و عشا را در حرم امامین کاظمین اقامه کرد و مرقد امامین موسی الکاظم و جواد (ع) را زیارت کرد.

انتهای پیام

کد N909211

وبگردی