آفتاب
الشرق الاوسط فاش کرد؛

حزب‌الله لبنان ماموریت مقاومت برای آزادسازی جولان را هدایت می‌کند

حزب‌الله لبنان ماموریت مقاومت برای آزادسازی جولان را هدایت می‌کند

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در گزارشی اعلام کرده است که حزب الله لبنان هدایت گروه‌های سوری جهت آزاد سازی بلندی‌های اشغال شده جولان را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: همچنان ابهاماتی در مورد "مقاومت سوریه برای آزادسازی جولان" وجود دارد. هرچند که دو سال از اعلام تشکیل آن گذشته است هنوز مشخص نیست که ماموریت آن از مقابله با مخالفان مسلح سوری به جنگ با اسرائیل ختم می‌شود یا خیر.

پس از اینکه اخیرا حمله هوایی پهپاد اسرائیل به منطقه حضر سوریه در مجاورت بلندی‌های جولان صورت گرفت و به شهادت سه عضو مقاومت سوریه انجامید مجددا توجهات را به مقاومت سوریه برای آزادسازی جولان جلب کرده است. هرچند این نخستین حمله نبود و چهار تن دیگر نیز در ماه آوریل گذشته در پی حمله رژیم صهیونیستی در نزدیکی نوار مرزی با جولان به شهادت رسیده بودند.

این گروه‌ها به نظر وابسته به حزب الله لبنان هستند. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مه 2013 از آغاز اقدامات نظامی مقاومت در جولان سوریه خبر داد اما آغاز واقعی تشکیل مقاومت سوریه برای آزادسازی جولان در آغاز سال 2014 صورت گرفت.

مخالفان سوری می‌گویند که آغاز به کار این گروه‌ها با نظارت مستقیم حزب الله لبنان صورت گرفت که پیش از آن به دنبال جای پایی برای خود در روستاهای جولان سوریه می‌گشت.

یک منبع مخالف نیز در جبهه جنوبی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده است: تمرکزی برای انتخاب نیروهای مقاومت از بین ساکنان روستاهای جولان سوریه وجود داشت چرا که آن‌ها پیوندهای خویشاوندی با افراد ساکن بخش اشغال شده روستاهای جولان دارند و می‌توانند ماموریت‌های اطلاعاتی را انجام داده و اطلاعات محرمانه مهمی را از مناطق اشغالی ارائه دهند.

الشرق الاوسط نوشت که نیروهای مقاومت سوری از زمان آغاز فعالیتشان چندین حمله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N909158

وبگردی