آفتاب
با حضور سردار جلالی؛

مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد

مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد

مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار جلالی افتتاح شد.

مرکز مطالعات فنی مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار جلالی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر هوایی رئیس مرکز اعضای هیأت رئیسه و جمعی از مسئولین حضور داشتند به صورت رسمی این مرکز افتتاح گردید.

در ابتدای مراسم رئیس سازمان سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: مرکز مطالعات فنی مهندسی در واقع در نقطه شروع مطالعات در زمینه زیرساخت می‌باشد، اگرچه اقداماتی در زمینه‌های مختلف در این حوزه انجام شده لیکن به عنوان یک مجموعه رسمی به عنوان شروع کار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که باید ملاحظات تخصصی و فنی را در حوزه پدافند غیرعامل از طریق مقررات، آیین‌نامه و ضوابط فنی به مخاطب ابلاغ کرد، به لزوم تهیه و تدوین ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل کشور در چهارچوب تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا اشاره کرده از مدعوین درخواست کرد در رشد و شکوفایی این مرکز اهتمام خود را به کار گیرند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در اساسنامه سازمان که مصوب مقام معظم رهبری است، تدوین و تولید آئین‌نامه‌های تخصصی موضوع پدافند غیرعامل سطحی از آن به این مرکز و قسمتی دیگر هم به کمیته دائمی واگذار شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام گفت: در بند 13 سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل تعیین مرکزی برای تولید استانداردها و آئین‌نامه‌های موضوع پدافند غیرعامل که در سیاست‌های کلی ابلاغ شده و مقام معظم رهبری نیز برای کلیه دستگاه‌ها ابلاغ فرمودند مشخص شده است.

جلالی در خصوص ضرورت تشکیل این مرکز گفت: چون موضوعات مهندسی علاوه بر حجم زیاد و ادبیات خاص، ‌مخاطبین و مجریان خاص دارد، به این نتیجه رسیدیم مرکزی مستقل جهت تولید و تدوین آیین‌نامه‌ها و نظامات فنی مهندسی پدافند غیرعامل قرار گیرد.

وی گفت: چون مراجع تصویب متفاوت و برخی را قانون مشخص کرده است، لذا موارد خاص پدافند غیرعامل به سازمان واگذار شده است. برابر اساسنامه سازمان و سیاست‌های کلی ابلاغ شده، چون موضوع جدید است ممکن است مواردی تولید شود که مراجع تصویبش نیز متفاوت باشد.

وی از بخش‌های سازمان خواست طرح‌ها، پژوهش‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی خود را از طریق مرکز پیگیری و مرکز نیز با استفاده از برون‌سپاری و بهره‌گیری از توان علمی افراد و با مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور نسبت به انجام پروژه‌ها اقدام و در نهایت نسبت به تهیه و تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌ها و مقررات حوزه فنی و مهندسی پدافند غیرعامل اقدام نماید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خاتمه گفت: لازم است سندی در قالب نقشه راه و یا سند راهبردی که سیاست‌ها، روش‌ها و چشم‌انداز را مشخص می‌کند، آماده و ارائه شده، الزامات اولیه مورد نیاز در زمان‌بندی فشرده به عنوان کار موقت را شروع نماییم.

رئیس مرکز مطالعات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل نیز در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های فنی و مهندسی پدافند غیرعامل به اهمیت این موضوع برای کشور اشاره و اظهار کرد: باید به جنبه‌های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل توجه کرده و با استفاده از مشارکت دانشگاهیان و افراد خبره، مقررات و آئین‌نامه‌های این بخش تدوین گردد.

وی با اشاره به توان علمی موجود در کشور ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک ایران عزیز به عنوان پایلوت منطقه‌ای ضوابط و آیین‌نامه‌ها پدافند غیرعامل، خدمات لازم را به کشورهای هدف ارائه دهد.

در ادامه حاضرین نقطه نظرات خود را بیان داشته و دستورالعمل پیشنهادی واگذاری پروژه‌ها به مرکز مطالعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید در جلسات بعدی و پس از اخذ نظرات معاونین جمع‌بندی و به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا، مرکز مطالعات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی کشور و بهره‌گیری از توان علمی افراد متخصص در دانشگاه‌های کشور و تهیه و تدوین مقررات، آیین‌نامه‌ها و ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل و آموزش و هدف‌دهی آنان در این زمینه و به عنوان بازوی تخصصی سازمان تأسیس شده است.

انتهای پیام

کد N909137

وبگردی