آفتاب

داوود اوغلو: بدون آزادی، امنیت برقرار نمی‌شود/ داعش تهدیدی علیه بشریت است

داوود اوغلو: بدون آزادی، امنیت برقرار نمی‌شود/ داعش تهدیدی علیه بشریت است

نخست‌وزیر ترکیه قول داد که دولتش به حفاظت از توازن امنیت و آزادی در درگیری با تروریسم جدایی‌طلب ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، " احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه طی سخنرانی در جمع یک سازمان جامعه مدنی از مناطق شرقی و جنوب شرقی ترکیه گفت: همه از عملکرد 13 ساله ما در کشور آگاهی دارند. ما می‌دانیم که بدون آزادی، امنیت برقرار نمی‌شود و بدون حفاظت از شرافت انسانی، نظم عمومی برقرار نمی‌شود. من این اتهامات را رد می‌کنم که ترکیه به دهه 90 میلادی و دورانی بازگشته که دولت آنکارا تلاش می‌کرد تا از طریق تشدید اقدامات نظامی، مساله تروریسم را حل و فصل کند.

نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد: همانطور که امنیت بدون آزادی وجود ندارد، برعکس آن هم صدق می‌کند. سوری‌ها و عراقی‌ها شاهدند که آزادی‌های بنیادین نظیر حق زیستن بدون امنیت نمی‌تواند وجود داشته باشد. به همین دلیل است که ما از این توازن از همان نخستین روز تشکیل دولت خودمان حفاظت کرده‌ایم. ما می‌دانیم مشکل، تنها مساله امنیت نیست و به همین دلیل اصلاحاتی را برای حل مساله کردها در 13 ساله گذشته انجام داده‌ایم.

صحبت‌ها و دیدارهای داوود اوغلو با سازمان‌های جامعه مدنی در بحبوحه نگرانی‌هایی درباره این مساله صورت گرفته که هدف اقدامات ضدتروریستی دولت ترکیه هدف قرار حزب دموکراتیک مردم و رهبران آن است.

داوود اوغلو همچنین گفت: کاملا مشهود است که سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، داعش در عراق و شام و جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق کمپین تروریستی علیه ترکیه به راه انداخته‌اند. من ناکامی حزب دموکراتیک مردمی را برای خروج از زیر سایه پ.ک.ک محکوم می‌کنم.

نخست‌وزیر ترکیه با رد این ادعا که دولت به روند صلح با کردها پایان داده، گفت: این درخواست برای پایان آتش‌بس از جانب جمیل باییک، از اعضای پ.ک.ک در جریان دیدارش با صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک مردم مطرح شد.

این مقام ارشد دولت آنکارا با مطرح کردن این مساله که داعش تهدیدی علیه بشریت و کشورهای منطقه است، ادامه داد: این سازمان بیش از مسیحیان برای مسلمانان تهدیدکننده است. این سازمان تهدیدی علیه بشریت است.

انتهای پیام

کد N909103

وبگردی