آفتاب
عضو کمیسیون عمران پیشنهاد داد

تمرکز ارزهای آزاد شده در حسابی با آیین‌نامه اجرایی مشخص

تمرکز ارزهای آزاد شده در حسابی با آیین‌نامه اجرایی مشخص

یک عضو کمیسیون عمران گفت: ایمان دارم همانطور که دولت تدبیر و امید در مسئله هسته‌ای موفق به اثبات حقوق حقه کشور شد در دوران پساتحریم نیز با سیاست‌ها و برنامه‌های حساب شده زیرساخت‌های اقتصادی کشور را از رکود و بحران خارج می‌کند.

حمیدرضا پشنگ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی و آزاد شدن میلیاردها دلار ارز بلوکه شده در دوران پس از رفع تحریم‌ها باید به نحوی مدیریت شود که موجب تحول در زیرساخت‌ها و امور زیربنایی کشور به ویژه در صنایع هوایی، پالایشگاهی و حمل و نقل شود.

این عضو کمیسیون عمران با یادآوری وصول منابع عظیم ارزی در دولت گذشته و به انحراف رفتن این منابع، گفت: زمانی درآمد نفتی بالایی داشتیم ولی این منبع عظیم درآمدی کشور صرف امور زیربنایی و تولید ارزش افزوده نشد بلکه با سوء‌ مدیریت‌های اعمال شده به منبع فساد بزرگی برای سوء استفاده برخی افراد و تشکل‌های سیاسی خاص شد.

نماینده مردم خاش در مجلس نهم، محور سیاست‌های اقتصادی پس از رفع تحریم را سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان محور سیاست‌های اقتصادی کشور استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی را هدف‌گذاری کرده است. اعمال این سیاست در همه بخش‌های اقتصادی یقینا آثار مثبت و پایداری را عاید نظام سیاسی و اقتصادی کشور می‌کند.

وی در پیشنهادی خواستار تمرکز میلیاردها دلار ارز آزاد شده در صندوق یا حسابی دارای آیین‌نامه اجرایی مشخص شد و افزود: این حجم عظیم نقدیندگی باید به نحوی مدیریت شود که موجب افزایش پایه پولی نشود به این منظور باید ساز و کاری طراحی و پیاده شود تا این منابع در زیرساخت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام

کد N909061

وبگردی