آفتاب

تلاش ارتش عراق برای پس گرفتن آخرین مقر داعش در مرز فلوجه/استفاده مجدد داعش از گاز کلر

تلاش ارتش عراق برای پس گرفتن آخرین مقر داعش در مرز فلوجه/استفاده مجدد داعش از گاز کلر

نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی در ادامه پیشروی‌های خود در استان الانبار کنترل مناطقی را در شهر رمادی در دست گرفتند و وارد درگیری‌های شدید با داعش در منطقه الصقلاویه شدند که آخرین پایگاه افراد مسلح در مرزهای شهر فلوجه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی در راستای عملیات گسترده خود برای آزادسازی استان الانبار، بزرگترین استان عراق، منطقه "البوغانم" در شهر رمادی را آزاد کردند و وارد درگیری‌های شدیدی با داعش در منطقه "البوعلوان" واقع در مرکز این شهر شدند.

این نیروها همزمان عملیات گسترده‌ای را برای بازپس گیری منطقه "الحمیره" در محور شرقی رمادی آغاز کردند.

پلیس فدرال عراق نیز اعلام کرد که حدود 600 متر را به سمت محور شرقی حصیبه در شرق رمادی آزاد کرده و 50 بمب و 10 منزل بمب گذاری شده را خنثی کرده است. این نیروها دو تن از تک تیراندازهای داعش را نیز از پای درآوردند.

در حمله هوایی ارتش عراق در منطقه "الشجیریه" در نزدیکی ورزشگاه رمادی یکی از رهبران داعش به همراه دو معاونش از پای درآمدند.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی مناطق الصوفیه و السجاریه در شرق رمادی نیز تحت حملات ارتش قرار گرفت. پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در منطقه "التأمیم" در مرزهای فلوجه داعش را واداشته تا از گاز کلر استفاده کند اما نتوانست مانع پیشروی عراقی‌ها شود. در حال حاضر داعش تنها منطقه "الصقلاویه" آخرین پایگاه خود در مرزهای فلوجه را در دست دارد.

نیروهای عراقی و داعش وارد درگیری‌های شدیدی در این منطقه شده‌اند همچنین دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد که عملیات آزادسازی دانشگاه الانبار از مهمترین و دشوارترین عملیات‌ها از نظر برنامه‌ریزی و اجرا بوده است و حدود 200 داعشی طی این عملیات کشته شده‌اند و سه خط دفاعی آن‌ها که از نظر میدانی کاملا مصون بوده، منهدم شده است.

سمیر الشویلی، مشاور اطلاع رسانی دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد: خطوط دفاعی داعش در این عملیات کاملا از هم فروپاشید. داعش فکر می‌کرد رسیدن نیروهای عراقی به ساختمان این دانشگاه محال است چرا که سه خط دفاعی داعش کاملا مصون شده بود.

به گفته الشویلی، خط سوم دفاعی داعش یک خندق بمب گذاری شده به مساحت 1700 متر و عرض 1100 متر بود اما نیروهای عراقی بر آزادسازی این هدف استراتژیک پافشاری کردند. ما نیز آن را آزاد کردیم و در این عملیات 13 عامل انتحاری داعش کشته و 17 خودروی بمب گذاری شده منهدم شد.

از سوی دیگر وزارت کشور عراق اعلام کرد که تصمیم دارد گردان‌هایی را از پلیس استان نینوا برای آزادسازی شهر موصل، مرکز این استان تشکیل دهد.

وزارت کشور عراق با همکاری وزارت دارایی با در نظر گرفتن حقوق ماهیانه قصد دارد از نیروهای رزمی استان نینوا برای آزادی سازی موصل استفاده کند.

انتهای پیام

کد N909057

وبگردی