آفتاب
موحدی‌کرمانی:

لیست واحد کلید پیروزی اصولگرایان است

لیست واحد کلید پیروزی اصولگرایان است

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اصولگرایان از تعصبات گروهی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در هجدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ارزنده ترین چیزی که خداوند به موجودات هستی عطا کرده عقل است.

وی با بیان این که همه از عقل خود استفاده می کنند و این استفاده نتیجه یکسانی ندارد، تصریح کرد: برخی عقل را به کار می اندازند و دست مایه شقاوت خود را مهیا می کنند و برخی آن را به کار می اندازند و زمینه سعادتشان فراهم می‌شود.

موحدی کرمانی با اشاره به این که در واقعه کربلا نیز دو تفکر به وجود آمد، اظهار کرد: یک تفکر تفکر عمرسعد بود که او را به شقاوت کشاند و دیگری تصمیم حر بن یزید ریاحی که باعث شد به بهشت برود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی افراد وقتی می‌خواهند وارد یک گروه شوند به این فکر می کنند که با وارد شدن به این گروه به چه مقام و جایگاهی می‌رسند، خاطرنشان کرد: اگر کسی با این فکر وارد یک گروه می شود به هیچ جایی نمی‌رسد، حتی در یک گروه اصولگرا ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر این آدم خودش را اصلح می داند و می گوید من صلاحیتم خوب است و می توانم یک نماینده، وزیر و یا حتی رئیس جمهور خوبی شوم و این را برای منفعت جامعه بخواهد خوب است اما اگر خود را شایسته نمی بیند و در چنین پست هایی وارد شود گناه کرده است.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اگر کسی غیر از اینها باشد یعنی مقام و جایگاه خود را بر اصلح بودن ترجیح دهد او را اصولگرا ندانید، اصولگراها نباید تعصب گروهی داشته باشند و بگویند گروه ما باید این امتیازات را بگیرد بلکه باید به دنبال اصلح باشد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه حزب جمهوری اسلامی در بدو انقلاب تشکیل شد، یادآور شد: در راس این حزب مقام معظم رهبری و شهید بهشتی بودند، جامعه روحانیت مبارز نیز تشکیل شد و باز هم در راس آن شهید مفتح، بهشتی، باهنر و رهبر معظم انقلاب بودند و هدف اینها خدمت و یاری به انقلاب و جا انداختن آن در کشور بود، آنها وقتی تصمیم می گیرند که چه کسی رئیس جمهور باشد رجایی را انتخاب می کنند در حالی که او عضو هیچ کدام از اینها نبود.

وی خطاب به همه اصولگرایان توصیه کرد تا تعصب گروهی نداشته باشند و تعصبشان بر این باشد که چه کسی اصلح است.

موحدی کرمانی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه مجلس شورای اسلامی و خبرگان خوبی داشته باشیم ورود در این مساله یک ضرورت است و عین دیانت است، کلید پیروزی وحدت اصولگرایان و لیست واحد آنهاست و ما در جامعه روحانیت مبارز به دنبال همین وحدت هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تجمعات زیادی در جامعه روحانیت مبارز در راستای همین وحدت برگزار می شود چرا که اصلح یک موضوع حیاتی است و ما در تهران به دنبال این قضیه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با 6 قدرت جهانی اظهار کردذ: اگر تابع ولی فقیه باشیم خطری ما را تهدید نمی کند، اما اگر با میل خود رفتار کنیم ممکن است حرفی بزنیم که به مصلحت نظام نباشد.

موحدی کرمانی افزود: در موضوع توافق رهبری تاکید کردند که جامعه دو قطبی نشوند، طوری که عده‌ای برای توافق به به کنند و عده‌ای بگویند غلط بود، در اولین دیداری که بعد از توافق رهبر معظم انقلاب با هیات دولت داشتند ما منتظر بودیم که ببینیم ایشان در مورد این قضیه چه می گویند، آقا فرمودند مذاکره کنندگان سعی و تلاش زیادی کردند و از تلاش آنها تقدیر نمودند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مقام معظم رهبری بعد از توافق، بیانیه و پیوست‌های آن تاکنون چیزی نگفتند، اظهار کرد: این سکوتی است که معنادار است، ایشان خطوط قرمزی را بیان کردند که من معتقدم این مساله ساده ای نیست.

وی با تاکید بر این که باید محکمات را بر متشابهات ترجیح دهیم، خاطرنشان کرد: محکمات نظر رهبری است که باید به آن بگوییم چشم و همان را در جامعه اجرا کنیم و تلاش کنیم تا جامعه ما در رابطه با این موضوع دو قطبی نشود.

انتهای پیام

کد N908977

وبگردی