آفتاب

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در مصر و اردن/ تاکید بر اخراج سفیر تل‌آویو از امان

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در مصر و اردن/ تاکید بر اخراج سفیر تل‌آویو از امان

ده‌ها روزنامه نگار و فعال عرصه خبری در مصر در اعتراض به جنایت اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در سوزاندن طفل شیرخوار فلسطینی در نابلس، با تحصن در قاهره پرچم‌های اسرائیل را به آتش کشیدند. در اردن نیز در تظاهراتی مشابه شرکت‌کنندگان خواهان اخراج سفیر تل‌آویو از امان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، ده‌ها روزنامه نگار مصری و فعالان عرصه خبری با تجمع در مقابل سندیکای روزنامه‌نگاران در قاهره، ضمن برافراشتن پرچم‌های فلسطین و آتش زدن پرچم‌های اسرائیل، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شدند.

سندیکای روزنامه نگاران مصر جنایات اخیر رژیم صهیونیستی درحق مردم فلسطین و به ویژه سوزاندن یک کودک شیرخوار و نیز سکوت بین المللی در قبال این اقدامات را محکوم کردند.

یحیی تلاش، رئیس سندیکای روزنامه نگاران مصر اعلام کرد این سندیکا مجددا حمایت خود را از حق مردم فلسطین برای ارائه پیش نویس طرحی به شورای امنیت درباره جنایات شهرک نشین‌ها اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد، سازمان ملل باید به صورت جدی درخواست فلسطین برای حمایت‌های بین‌المللی از مردم فلسطین را پاسخ دهد.

رئیس سندیکای روزنامه نگاران مصری در پایان از مردم فلسطین دعوت کرد به تحقق وحدت ملی با تشکیل دولت متحد و مقابله با چالش‌ها سرعت بخشند.

در همین راستا صدها دانشجوی اردنی در داخل یکی از دانشگاه‌های این کشور تحصن کرده و ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست در نابلس و سوزاندن علی دوابشه، نوزاد شیرخوار فلسطینی، خواستار اخراج فوری سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.

علی سعد دوابشه نوزاد 18 ماهه فلسطینی روز جمعه توسط شهرک نشینان صهیونیست در شهرک دوما واقع در شهر نابلس زنده زنده در آتش سوزانده شد و به شهادت رسید. در این جنایت وحشیانه والدین وی و دیگر فرزند خانواده نیز دچار سوختگی شدید شدند.

در این تحصن خلیف طراونه، رئیس دانشگاه اردن، شماری از مدرسین دانشگاه و صدها نفر از دانشجویان عرب و خارجی دانشگاه‌های اردن مشارکت داشتند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که دانشجویان شرکت کننده در این تحصن بر اجساد نمادین شهدای فلسطینی و نوزاد شهید فلسطینی نماز میت اقامه کردند.

آنها همچنین خواستار اخراج فوری سفیر رژیم صهیونیستی از امان پایتخت اردن و آزادی احمد دقامسه، سرباز اسیر اردنی در زندان های این کشور شدند. دقامسه به کشتن هفت گردشگر اسرائیلی در سال 1997 متهم شده است.

تحصن‌کنندگان شعارهایی تحت عنوان "سفیر اسرائیل را اخراج کنید" و " حضور سفیر اسرائیل در اردن یک ننگ است" سردادند.

از سوی دیگر، رئیس دانشگاه نیز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که هدف از برگزاری این تحصن ابراز خشم و انزجار دانشجویان اردنی نسبت به تجاوزات و جنایت های نتانیاهو و شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی است.

خلیف طراونه تصریح کرد که پیام و رسالت ما به جهانیان این است که همه باید در مقابل جنایت سوزاندن نوزاد شیرخواره فلسطینی ایستاده و جلوی ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها را بگیرند.

طراونه اظهار داشت که ما در این دانشگاه فرقی بین دانشجویان اردنی و فلسطینی قائل نیستیم و بهترین امکانات مادی و معنوی را برای تحصیل آنان در دانشگاه‌های اردن فراهم می‌کنیم.

ثائر فرحات، دانشجوی اردنی شرکت کننده در این تحصن تصریح کرد که هدف ما از تحصن امروز اعلام حمایت از مسائل اساسی امت اسلامی و عربی و در راس آن مساله فلسطین می باشد. وی تاکید کرد که ما قاطعانه اعلام می کنیم همان دستان متجاوزی که معاذ کساسبه، خلبان اردنی را در فوریه سال گذشته زنده زنده در آتش سوزاند، همان دستانی است که امروز علی دوابشه را در آتش سوزاند.

انتهای پیام

کد N908918

وبگردی