آفتاب

غمخوار: صبا در اختیار استانداری است/ ساز و کارهای قانونی واگذاری را رعایت می‌کنیم

غمخوار: صبا در اختیار استانداری است/ ساز و کارهای قانونی واگذاری را رعایت می‌کنیم

در حالی که سرمربی صبا در نشست خبری قبل از بازی با استقلال اهواز گفته بود، اگر اقدامی برای ورود به باشگاه صبا توسط مالک جدید انجام نمی‌گرفت این باشگاه هبه می‌شد، غمخوار، رییس هیات مدیره این باشگاه می‌گوید ما چنین اطلاعاتی نداریم.

اکبر غمخوار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند واگذاری این باشگاه اظها‌ر کرد: رسانه باید دقت کند که هر کاری به زمان احتیاج دارد. ما نمی‌توانیم شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بگویم فروختیم و خریدیم. هر کاری به زمان نیاز دارد و باید روندش طی شود.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد واگذاری قبلی تقریبا چنین اتفاقی افتاد و در مدت کمی موضوع خرید و فروش باشگاه رسانه‌ای شد، گفت: در قراردادی که ما با مالک قبلی بسته بودیم قرار بود که تمام روال قانونی انجام شود و این طور نبوده که شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و بگویم او باشگاه را خریده است. اکنون نیز روال قانونی باید طی شود و حداقل دو ماه و نیم دیگر قضیه واگذاری مشخص می‌شود.

وی افزود: احتمالا این هفته‌ یا اوایل هفته‌ آینده جلسه‌ای با حضور استاندار قم خواهیم داشت تا صحبت‌ها را در این مورد نهایی کنیم.

غمخوار در پاسخ به این پرسش که به تازگی پوری حسینی، رییس سازمان خصوصی سازی درباره باشگاه صبا گفته بود که در صورتی که این باشگاه جزو اموال استانداری نباشد، واگذاری‌اش غیرقانونی است، اظها‌ر کرد: ما تمام ساز و کارهای قانونی را رعایت می‌کنیم، یعنی به روالی که در قانون مشخص شده، عمل کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه صبای قم جزو اموال استانداری است و تنها تولیت باشگاه با استانداری قم است، گفت: باشگاه در اختیار استانداری است.

رییس هیات مدیره باشگاه صبای قم درباره این که احتمال دارد تمرینات صبای قم به تهران بیاید یا خیر، گفت: تمرینات هم در تهران و هم در قم برگزار می‌شود به سرمربی تیم بستگی دارد که تمرینات در کجا برگزار شود. مثلا هفته‌ای که بازی با شهرستانهای دیگر داریم امکان دارد تمرینات در تهران باشد و اگر بازی در قم داشته باشیم تمرینات در قم خواهد بود. هم در قم و هم در تهران امکان تمرینی برای تیم وجود دارد. ما از سرمربی نتیجه‌ می‌خواهیم و تدبیر ایشان است که تشخیص دهد تمرینات را کجا برگزار کند.

وی در مورد حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی باشگاه‌ها نیز گفت: باشگاه‌ها سال گذشته از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی محروم بودند و اگر این مبالغ به همه باشگاه‌ها پرداخت شود می‌تواند خیلی از معضلات را حل کند. متولی این کارسازمان لیگ است و ما از این سازمان توقع داریم که این حق را به باشگاه پرداخت کند؛ چرا که اگر فو‌تبا‌ل حر‌فه‌ای بازی می‌کنیم باید حر‌فه‌ای هم عمل کنیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N908911

وبگردی