آفتاب

آغاز مرمت ساختمان سه‌گوش اهواز

آغاز مرمت ساختمان سه‌گوش اهواز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت ساختمان سه گوش اهواز با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال و اولویت موریانه‌زدایی و تغییرات مکانیکال این ساختمان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، افشین حیدری افزود: طبق قرارداد در گام نخست این طرح، تعویض درها و الحاقات اضافی ساختمان در مدت 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: گام دوم طرح در سال آینده با اعتبار 10 میلیارد ریال اجرا خواهد شد و در آن مرمت زیرزمین و فضاهای دیگر ساختمان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: براساس هماهنگی با دانشگاه شهید چمران اهواز، کاربری و بهره‌برداری مناسبی برای ساختمان در نظر گرفته شده که پس از تکمیل گام نخست طرح اجرا خواهد شد. قرار است در بخشی از این ساختمان موزه علوم خوزستان، تاسیس و تاریخ و فرهنگ این استان معرفی و ارایه شود.

بنا بر اعلام میراث فرهنگی خوزستان، ساختمان سابق دانشکده ادبیات اهواز که به نام دانشکده سه گوش معروف و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر به شمار می‌رود قرار است پس از مرمت تبدیل به بانک اطلاعاتی و پژوهشی خوزستان شود.

کاربری این ساختمان پس از چندین بار تغییر کاربری در نهایت در سال 1350 به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی شاپور، تبدیل و در سال 1389 تخلیه و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به محوطه دانشگاه فعلی شهید چمران اهواز منتقل شد. این بنا در آبان سال 1378 به شماره 2497 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

انتهای پیام

کد N908687

وبگردی