آفتاب

یحیوی:‌ افراطیون،‌خدا و مصلحت انقلاب را در نظر بگیرند

یحیوی:‌ افراطیون،‌خدا و مصلحت انقلاب را در نظر بگیرند

مسؤول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین امیدوار است که افراطیون هم در انتخابات پیش رو خدا و مصلحت انقلاب را در نظر داشته باشند.

سید محسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌با بیان اینکه برای کسب پیروزی در انتخابات نباید مطالبی بیان شود که دشمنان از آن بهره‌برداری کنند، اظهار کرد: سیاسیون برای نشان دادن خودشان نباید مطالبی غیر واقعی و اثبات نشده را مطرح کنند تا در کلان به نظام آسیب نرسد. امیدوارم آن‌هایی هم که افراط‌گرا خوانده می شوند هم خدا و هم مصلحت نظام را در نظر داشته باشند چون در شرایط فعلی به وحدت ملی نیاز داریم.

وی درباره وظیفه معتدلین در شرایط فعلی گفت: آنچه باید معتدلین در نظر داشته باشند مصلحت کشور است به خصوص در شرایط کنونی، اهداف و گرایشهای نظام هدف همه گروههاست و تنها استراتژیها با هم تفاوت دارد؛ به همین دلیل معتدلین هر دو جناح باید اهداف اصل نظام را در فعالیت های خود در نظر بگیرند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه بیان کرد: ممکن است افراطیون با عناوین مختلف و برخی موضع‌گیریها مقداری خود را فعالتر نشان دهند و بیشتر دیده شوند ولی معتدلین هم در حال انجام فعالیتهای خود هستند و گفت‌وگوهایشان را انجام می‌دهند اما شاید آنطور که افراطیون خود را مطرح می‌کنند به نظر نیاید.

وی همچنین با بیان اینکه گفته می‌شود تنور انتخابات هنوز داغ نشده است، تصریح کرد: شاید از یک سال پیش گروه‌ها و افراد فعالیتهای انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. تصور نمی کنم در این زمینه خمودگی وجود داشته باشد ولی با توجه به اینکه دولت و وزارت کشور اعلام کرده‌اند با هر گونه فعالیت انتخاباتی زودرس برخورد خواهد شد، گروه‌ها برای رعایت قانون مواردی را لحاظ می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: شاید نظر کسانی که تنور داغتری برای انتخابات می خواهند، جنب و جوش و فعالیت بیشتر است و شاید توقع گرمای بالاتری را دارند ولی خیلی از عزیزان فعالیت و سفرهای استانی و انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند و استارت خود را برای انتخابات از مدتها قبل زده‌اند.

یحیوی در پایان یادآور شد: در مجلس چهارم و پنجم در جلساتی خدمت آقای ناطق می رسیدیم و شاید نسبت به آن زمان کمی از نظر ظاهر به نظر رسد که تنور انتخابات داغ نیست ولی تا جایی که قانون اجازه می‌دهد گروه ها و افراد در حال انجام فعالیتهای انتخاباتی خود هستند و حتی برخی از گروه‌ها از عملکرد گذشته خود برائت می جویند و با رویکرد جدید وارد صحنه انتخابات می شوند.

انتهای پیام

کد N908545

وبگردی