آفتاب
سیدجواد جعفری:

ایران به احترام امام رضا(ع) در دهه کرامت بر می‌خیزد

ایران به احترام امام رضا(ع) در دهه کرامت بر می‌خیزد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در دهه کرامت به معنای واقعی کلمه ایران به احترام امام رضا(ع) برمی‌خیزد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در دهه کرامت به معنای واقعی کلمه ایران به احترام امام رضا(ع) برمی‌خیزد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری در دیدار اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با امام جمعه مشهد، با اشاره به این‌که «بازتاب مردمی جشنواره امام رضا(ع) ما را گاه چنان به وجد می‌آورد که به شکرانه آن سر به سجده بر آستان کریمی که ما را به سربازی حجت خود افتخار داده است می‌گذاریم» اظهار کرد: در دهه کرامت به معنای واقعی کلمه ایران به احترام امام رضا(ع) برمی‌خیزد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، با تاکید بر این‌که «حضرت رضا (ع) نه فقط ملجأ و پناهگاه این سرزمین که امام عالم و آدم است» یادآور شد: وظیفه داریم دامنه فرهنگ رضوی را تا اقصی نقاط عالم بکشیم و برهمین اساس امسال جشنواره در 79 کشور و 718 نقطه از جهان، نام جاودانه امام رضا(ع) و یاد اهل بیت را فریاد می‌کند و با افتخار می‌گوییم شوق مردمان آن دیار چون مردمان کشور خودمان مدام در افزایش است و کلام نخبگان آن کشورها نیز در شرح زیارت و بیان معارف این ساحت قدسی گویاتر می‌شود.

جعفری گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به عنوان کانون نشر حقایق و معدن فیض کل نور تعریف شده است و الهام بخش آن نیز بارگاه ملکوتی آن حضرت و کریمه اهل بیت (س) و حضرت شاهچراغ (ع) است.

جعفری با اشاره به این‌که «باور داریم روزی معرفتی مردم را از این ساحت‌های پاک باید گرفت» افزود: تلاش می‌کنیم، نورانیت این حرم‌های ملکوتی و آسمانی بیشتر چشم‌ها را روشن کند و به عبارت دیگر چشم‌های بیشتری به این حرم‌ها روشن شود و زائران نیز که به آستان این بزرگواران مشرف می شوند در خویش به عنوان سفیران حرم و زیارت احساس برانگیخته شدن کنند.

وی با اشاره به توسعه بخش علمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا بخش علمی جشنواره را به‌گونه‌ای توسعه و عمق بخشیم که چشمان مهربان و با محبت مردمان به این ساحت را تا شکوه بصیرت تعالی بخشد و بصرها را به چنان بهره‌ای از تماشا برساند، که اباصلت وار رازها را بخوانند و مشت بسته مأمون‌ها را هم باز کنند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، ادامه داد: ما در پرتو راهبری‌ها و هدایت‌های عالمان ربانی و صاحبان بصیرت رضوی همچون آیت‌الله علم الهدی، امام جمعه مشهد تلاش می‌کنیم و آرزو داریم به عنوان سربازان این جبهه گسترده فکری، برج و باروی فرهنگ دینی چنان قوام پیدا نماید که در برابر تهاجم فرهنگی همیشه سرافراز بماند.

وی تاکید کرد: سعی شده است جشن‌های دهه کرامت به گونه‌ای تعریف شود که مردم در متن ماجرا باشند و جشن‌ها با هدایت عالمان دینی و نقش آفرینی نخبگان مومن باشد.

وی اضافه کرد: در این ساحت نورانی می‌کوشیم تا جشنواره فضایی را فراهم کند که مردمان سراسر ایران، اگر توان آمدن به مشهد را هم ندارند در پرتو انوار رضوی، بهره خویش را برده و کاسه جان خود را از سقاخانه معنوی حضرتشان پر نمایند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) همچینن در جلسه مشترک اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت با استاندار خراسان رضوی، با اشاره به ترویج فرهنگ رضوی در طول سال به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: اینگونه نیست که با اتمام دهه کرامت، فعالیت‌های رضوی تا سال بعد نیز تمام شود بلکه این بنیاد ترویج فرهنگ رضوی را در طول سال در دستور کار خود قرار داده است چرا که می‌داند اثربخشی هر فعالیتی با استمرار همراه است.

وی نهادسازی را یکی از راهبردهای اصلی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) دانست و افزود: معتقدیم که هر چه فعالیت‌ها به سمت مردمی شدن پیش رود ماندگاری بیشتری خواهد داشت و برهمین اساس تلاش داریم تا تشکل‌های مردمی عهده دار جشن های این دهه پربرکت باشند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بومی سازی برنامه‌های دهه کرامت را از دیگر راهبردهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان و تصریح کرد: بومی سازی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با برگزاری هر بخش از آن در نقاط مختلف دنیا متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه امکان پذیر است.

وی با اشاره به این‌که «جریان سازی در حوزه معارف رضوی سومین و آخرین راهبرد جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است» خاطرنشان کرد: خوشبختانه جشنواره امام رضا(ع) با همکاری 360 سازمان، دستگاه، نهاد و ارگان دولتی برای دستیابی به اهداف خود تلاش می‌کند که این مسئله امری بی سابقه در کشور در حوزه معارف رضوی است.

جعفری اظهار کرد: اغلب برنامه ریزی‌های جشنواره امام رضا(ع) حول سه حرم مطهر امام رضا(ع)، بارگاه مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش‌، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هریک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس»به نشانیwww.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N908512

وبگردی