آفتاب

برنامه وزارت بهداشت برای بهداشت عمومی

برنامه وزارت بهداشت برای بهداشت عمومی

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از اقدامات انجام شده جهت اجرای برنامه بهداشت عمومی وزارت بهداشت و تحقق غذای سالم از مزرعه تا سفره را تشریح کرد.

دکتر علی‌اکبر سیاری درگفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، درخصوص این برنامه گفت: محور برنامه بهداشت عمومی، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی یعنی غذای سالم از مزرعه تا سفره است. غذایی که ما مصرف می‌کنیم ممکن است به مواد شیمیایی، سمی، میکروبی و قارچی آلوده باشد. برای این که این مواد عاری از این‌ آلودگی‌ها شوند باید وزارت جهاد کشاورزی در مزارع و وزارت بهداشت در اماکن عمومی عرضه غذا فعالیت کنند.

وی درباره فاز‌های اجرایی این برنامه، گفت: فاز اول این برنامه به واحد‌های تولید کننده و عرضه کننده موادغذایی و اصناف مربوط می‌شود که باید خود اظهاری کنند. فاز دوم نیز مردمی هستند که از این خدمات استفاده می‌کنند و باید آمادگی داشته باشند که نظارت کرده و موارد تخلف را به شماره 1490 اعلام کنند. فاز سوم نیز ناظرین وزارت بهداشت هستند که از طریق سامانه‌ای که ایجاد کرده‌ایم و بازرسان وزارت بهداشت و همچنین آزمایشگاه‌هایی که تجهیز شده‌اند، این امر را تحقق می‌بخشند.

به گفته سیاری پس ازآماده شدن مقدمات، این برنامه ابتدا در تهران و سپس در سرار کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

کد N908485

وبگردی