آفتاب

توافق برای افزایش 10 ساله عمر فعالیت نیروگاه هسته‌ای دوئل بلژیک

توافق برای افزایش 10 ساله عمر فعالیت نیروگاه هسته‌ای دوئل بلژیک

دولت بلژیک، برای افزایش 10 ساله عمر فعالیت واحدهای1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل با شرکت هسته‌ای الکترابل بلژیک به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل ازپایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، کریستین مارگم،‌ وزیر انرژی و محیط زیست بلژیک اعلام کرد که روز یک‌شنبه دولت بلژیک و شرکت هسته‌ای الکترابل پس از انجام بحث و گفت‌وگو در مورد فراهم کردن موارد زیر ساختی تجهیزاتی و ایمنی برای ادامه فعالیت واحدهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای الکترابل،‌ در این مورد به توافق رسیده‌اند.

قرار است لایحه مربوطه به مفاد این قرارداد در اواخر سال جاری به پارلمان بلژیک ارائه شود که در صورت موافقت با این لایحه و انجام روند لازم، این لایحه می‌تواند به قانون تبدیل شود، قرار است فعالیت واحدهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل از سال 2017 که در واقع آخرین زمان فعالیت مجاز این نیروگاه است،‌ با همکاری با شرکت الکترابل بلژیک و فراهم‌سازی امکانات وزیر ساخت‌های لازم به مدت 10 سال دیگر ادامه یابد.

شرکت هسته‌ای الکترابل نیز پس از امضای این قرارداد با دولت بلژیک در این باره اعلام کرد که این قرارداد همکاری هسته‌ای یک چارچوب همکاری اقتصادی با ثبات و قانونی را پدید آورده است.

وزارت انرژی و محیط زیست بلژیک نیز در این مورد اعلام کرد:‌ دولت بلژیک با متعهد دانستن خود به حرکت در مسیر توافق به دست آمده با شرکت الکترابل خود را موظف به انجام همه تلاش‌های لازم برای تامین نیاز برق بلژیک می‌داند.

در این بیانیه هم‌چنین تاکید شده است:‌ برای اطمینان از نبود مشکل در آینده در رابطه با فراهم کردن برق مورد نیاز بلژیک، یک قرارداد همکاری هسته‌ای با چارچوب اقتصادی و قانونی لازم برای افزایش عمر فعالیت واحدهای 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل ضروری بود.

انتهای پیام

کد N908268

وبگردی