آفتاب

احتمال فساد در نیروهای نظامی چین، تیتر اول رسانه‌های محلی

احتمال فساد در نیروهای نظامی چین، تیتر اول رسانه‌های محلی

یک روزنامه رسمی ارتش چین تنها پس از گذشت سه روز از اعلام محاکمه یک مقام ارشد نظامی این کشور هشدار داد که یک ارتش آلوده به فساد نمی‌تواند در جنگ‌ها پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از گذشت چند روز از اعلام دولت چین مبنی بر پیگیری قانونی یکی از مقامات ارشد پیشین ارتش این کشور به جرم اختلاس، برخی مسئولان پیشین و فعلی چین و همچنین رسانه‌های این کشور این سوال را مطرح می‌کنند که اگر نیروهای مسلح چین آلوده به فساد باشند، باز هم توانایی جنگ و پیروزی در آن را دارند؟

رئیس جمهوری چین مهمترین هدفش را بیرون راندن فساد از میان نیروهای مسلح این کشور قرار داده است که در این میان ژو کایهو و گو بوژیونگ، دو مقام ارشد پیشین به اتهام فساد برکنار شدند.

دولت این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که گو به اتهام فساد محاکمه می‌شود و این در حالی است که ژو به عنوان نفر دوم دخیل در فساد در نیروهای مسلح چین در ماه مارس به علت ابتلا به سرطان درگذشت.

پس از این اتفاق بسیاری از رسانه‌های این کشور مطالبی در این باره نوشته‌اند، به هر حال تحلیل‌گران معتقدند که ارتش چین در سال‌های اخیر در معاملات تجاری بدون هرگونه تعادل و یا مهاری، مشارکت داشته است.

انتهای پیام

کد N908234

وبگردی