آفتاب
ابراهیمی‌ترکمان تاکید کرد

لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامی

لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه، بر لزوم اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف اسلامی تأکید کرد و گفت: فضای مجازی تریبونی برای ترویج اسلام حقیقی قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه با موضوع «المصطفی و افق‌های فرارو» ضمن ابراز علاقه و اشتیاق خود نسبت به همکاری و تعامل سازنده با جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، گفت: سال گذشته در هشتمین دور این اجلاس، در رابطه با افزایش ارتباط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با نمایندگان جامعة‌المصطفی (ص) العالمیه در داخل و خارج از کشور تأکید شد، که تاکنون این مهم اجرا و عملیاتی شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال گذشته، با 5 کشور توافق‌نامه‌ فرهنگی که از بالاترین اسناد قانونی به شمار می‌آید، امضا کرده است، در این توافق نامه‌ها، بندهای آموزشی گنجانده شده که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های جامعةالمصطفی ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: از دیگر مواردی که در هشتمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعة المصطفی (ص) العالمیه قول مساعدت و همکاری آن را داده‌ بودیم، بحث اعزام مبلغ بود که امسال اجرایی شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه، به ماهیت غیر اداری جامعةالمصطفی (ص) العالمیه اشاره و تأکید کرد: طبق راهبردها، اهداف و سیاست‌گذاری‌های جامعة المصطفی، این مرکز همچنان ماهیت غیر اداری خود را حفظ کرده و براساس رسالتی که بردوش خود احساس می‌کند، ضمن تربیت عالمان و متخصصان به تبیین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه‌های اسلامی می‌پردازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: خلاقیت و نگاه به افق‌های روشن دوردست و هم‌افزایی می‌تواند ما را در مسیر رسیدن به تحکیم همگرایی و پیوندهای اسلامی، ایجاد باور نسبت به اسلام ناب و مزیت‌های جمهوری اسلامی، هدایت کند.

وی، با تأکید بر اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف، گفت: ما با رصد حوادث منطقه و سوء استفاده‌هایی که از فضای مجازی برای ترویج تفکر تکفیری صورت می‌گیرد، در می‌یابیم که اجماع فعالان فضای مجازی در حوزه دین و معارف نقش مهمی در توسعه و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) خواهد داشت. باید دست به دست هم دهیم تا این فضا با تأثیرگذاری عمیقی همراه باشد.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد ابوالقاسمی معاون بین الملل، سیدمحمد حسین هاشمی معاون فرهنگی، قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N908078

وبگردی