آفتاب
صابری خبر داد

تشکیل کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس

تشکیل کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش در مجلس خبر داد و گفت: این کمیته چگونگی پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا صابری در میزگرد هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در سی‌ودومین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه اگر به مقوله آموزش از نگاه تخصصی بنگریم هیچ ثروتی برای یک جامعه بالاتر از نیروی انسانی نیست و می‌تواند جامعه را متحول کند، گفت: این امر مهم محقق نمی‌شود مگر با توجه ویژه به آموزش و پرورش، وزارت علوم و...

وی افزود: ورود هر دانش‌آموز به آموزش عالی باید بر اساس سابقه تحصیلی‌اش باشد و بدون توجه به سابقه تحصیلی نمی‌توان استعدادیابی خوبی برای دانشگاه‌ها کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارزشیابی معلم در طول دوره تحصیلی بسیار کارآمدتر از گزینش از طریق کنکور سراسری است اظهار کرد: بهترین استعدادیابی در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد، اگر سیستم و نظام به درستی مستقر و اجرا شود.

صابری تاکید کرد: تعیین کردیم در سال 1398 باید 85 درصد داوطلبان ورود به دانشگاه براساس سابقه تحصیلی گزینش شوند. اگر می‌خواهیم رشد علمی خوبی داشته باشیم، باید به آموزش و پرورش برگردیم و تلاش کنیم یک آموزش و پرورش بالنده و قوی داشته باشیم.

وی در ادامه به پرسش‌های روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور پاسخ داد و درباره حذف کنکور گفت: تاثیر 25 درصدی سابقه تحصیلی در کنکور مصوب شده اما بسیاری موافق نیستند که کنکور به طور کامل حذف شوند و می‌گویند اگر دانش‌آموز یک نمره 19 در کارنامه‌اش داشته باشد نمی‌تواند پزشکی بخواند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون ظرفیت را ایجاد کرده که سهم سابقه تحصیلی در کنکور به صورت سالانه افزایش پیدا کند. جلسه‌ای هم برگزار کردیم و دکتر فانی اعلام کرد این استعدادیابی را دارد اما امسال این اتفاق نیفتاد. لازم است در ارزشیابی آموزش و پرورش تحولی صورت بگیرد که به درستی استعدادیابی انجام شود.

صابری همچنین درباره پرداخت پاداش بازنشستگیان گفت: خوشبختانه کمیته بررسی مطالبات اقتصادی آموزش و پرورش تشکیل شده که یکی از موضوعات همین است.

انتهای پیام

کد N908075

وبگردی