آفتاب

نشست سه روزه مخالفان سوری در استانبول برای انتخاب رئیس جدید

نشست سه روزه مخالفان سوری در استانبول برای انتخاب رئیس جدید

ائتلاف مخالفان سوریه امروز (یکشنبه) به نشست‌ سه روز خود در استانبول برای انتخاب رئیس جدید پایان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که همچنان خالد خوجه به عنوان رئیس این ائتلاف در مقام خود ابقا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از سازمان ملل خواست عملیات انتقال سیاسی در سوریه را با جدیت پیگیری کرده و برای تبدیل سوریه به کشوری متحد، مستقل و دارای حاکمیت ملی تلاش کند.

همچنین این ائتلاف از سازمان ملل خواسته تا ایجاد دموکراسی در سوریه را براساس تنوع احزاب سیاسی و به گونه‌ای که کاملا مسالمت‌آمیز و ضامن حقوق تمامی شهروندان باشد، محقق کند.

ائتلاف مخالفان سوریه تاکید کرد که تشکیل هیات دولت انتقالی با اختیارات کامل براساس قطعنامه 2118 شورای امنیت، موفقیت عملیات سیاسی با نظارت سازمان ملل را به دنبال دارد.

ائتلاف مخالفان سوری با تاکید بر پایبندی خود به بیانیه ژنو و قطعنامه‌های شورای امنیت در زمینه حل بحران، از آمادگی خود برای مشارکت در عملیات انتقال سیاسی در سوریه خبر دادند.

در همین حال، محمد مکتبی، دبیرکل ائتلاف در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط از تلاش‌های این ائتلاف برای تعیین رئیس جدید خبر داد.

انتظار می‌رود این ائتلاف که از دو روز پیش نشست‌هایی را در استانبول با هدف تعیین جانشین خالد خوجه، رئیس فعلی ائتلاف آغاز کرده امروز به نتیجه‌ برسد البته سناریوی تمدید دوره ریاست خوجه بر دیگر پیشنهادات برتری دارد.

در نشست امروز مخافان درباره پرونده‌های مهم داخلی و منطقه‌ای، چالش‌های جدید و در راس آنها ایجاد مناطق امن در شمال سوریه توسط ترکیه، راهکارهای ورود ائتلاف و دولت موقت سوریه به این مناطق با هدف ارائه خدمات به مردم گفت‌وگو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N907990

وبگردی