آفتاب
دواتگری:

اظهارات آمریکا علیه ایران بعد از توافق برای امتیازگیری بیشتر است

اظهارات آمریکا علیه ایران بعد از توافق برای امتیازگیری بیشتر است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران بعد از توافق هسته‌ای را تکراری و برای مصارف داخلی این کشور عنوان کرد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ آن‌چه مقامات آمریکایی بعد از توافق علیه ایران عنوان می‌کنند چیز جدیدی نیست و با توجه به اینکه آن‌ها تا دیروز ایران را محور شرارت عنوان می کردند و حالا توافق شده لذا به این حرف‌ها برای مصرف داخلی‌شان نیاز دارند وگرنه این مسائل تکرار مسائل گذشته است.

وی افزود: آمریکا پیش از حمله به عراق اظهار داشت که در این کشور سلاح شیمیایی وجود دارد و با همین بهانه به عراق لشگرکشی کرد اما بعد از کشت و کشتا،‌ تخریب و خسارت دست خالی برگشت. آمریکایی‌ها در مورد ایران هم همواره تاکید بر این داشتند که ایران همواره به دنبال سلاح هسته‌ای است و به بهانه آن چند موضوع در دستور کار بود. یکی حمله به ایران که مکررا ادعای آن را مطرح می‌کردند. در حالی‌که طبیعی بود شرایط ایران با عراق و افغانستان متفاوت است. ما در 8 سال دفاع مقدس ثابت کرده بودیم که هیچ دولتی یارای مقابله با ملت ایران را ندارد.

نماینده مردم مراغه در مجلس ادامه داد: گزینه دوم آمریکایی‌ ها هم تحریم‌ها بود و اگرچه این تحریم‌ها فشارهایی را به ما وارد کرد اما انتظار دولتمردان آمریکایی برآورده نشد و جامعه جهانی هم به اینجا رسید که ایران به دنبال تولید،‌ نگهداری و به کارگیری سلاح هسته‌ای نیست لذا آن‌ها ناگزیر شدند وارد مذاکره شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: آمریکا همواره این سیاست را داشته که به دنبال بهانه باشد تا بتواند به اهداف و منافع خود دست پیدا کند. طبعا طرح ادعاهایی علیه ایران بعد از توافق هسته‌ای نیز در همین راستا است و بیشتر مصرف داخلی دارد و تهدیدی برای امتیازگیری بیشتر تلقی می‌شود.

انتهای پیام

کد N907805

وبگردی