آفتاب

تصاویری از سفر اردوغان به پاکستان

تصاویری از سفر اردوغان به پاکستان

رئیس جمهور ترکیه در حین بازگشت از اندونزی، به پاکستان سفر کرد و در آنجا با نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهوری ترکیه شب گذشته وارد اسلام اباد پایتخت پاکستان شد و با نخست وزیر این کشور در خصوص مسئله تروریسم و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

«رجب طیب اردوغان» در بازگشت از اندونزی برای دیداری کوتاه وارد پاکستان شد و با «نواز شریف» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند که همکاری‌های دوجانیه میان آنکارا و اسلام آباد را در زمینه مبارزه با تروریسم و از بین بردن تهدیدات گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ضد امنیت منطقه، گسترش دهند.

در همین ارتباط رسانه‌های پاکستان اعلام کردند اردوغان و نواز شریف همچنین در خصوص جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو کشور رایزنی کردند.

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر پاکستان بر گسترش تلاش‌های مشترک در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح مبادلات بازرگانی میان آنکارا و اسلام آباد توافق کردند.

سفر اردوغان به پاکستان، هشتمین سفر وی به این کشور طی ۱۰ سال گذشته بود. سفر قبلی اردوغان به پاکستان، مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۳ است. وی در آن زمان سمت نخست وزیری ترکیه را برعهده داشت.

محمد نواز شریف نیز روز چهاردهم فرورین سال جاری سفری به آنکارا انجام داد که محور اصلی آن گفت‌وگو درباره تحولات یمن و درخواست عربستان از پاکستان برای ملحق شدن به جنگ علیه یمن بود. در این سفر دو طرف بر ضرورت حل بحران یمن از طریق دیپلماتیک تاکید کردند؛ موضعی که عربستان از هیچ یک از این دو متحد خود انتظار نداشت.

پاکستان و ترکیه از روابطی دوستانه برخوردارند و طی سال‌های اخیر که اردوغان ریاست جمهوری و نخست وزیری ترکیه را برعهده داشته، این روابط گسترش یافته است.

5252

کد N907744

وبگردی