آفتاب

معاون نخست‌وزیر روسیه به صورت پنهانی آپارتمانی مشرف به وزارت دفاع انگلیس دارد

معاون نخست‌وزیر روسیه به صورت پنهانی آپارتمانی مشرف به وزارت دفاع انگلیس دارد

بر اساس تحقیقاتی که از سوی یکی از منتقدان سرشناس کرملین انجام شده، معاون نخست‌وزیر روسیه صاحب یک آپارتمان لوکس 11.4 میلیون پوندی در فاصله 320 متری از دفتر نخست وزیر انگلیس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، "ایگور شووالوف"، معاون نخست وزیر روسیه 12 سال است به شکلی پنهانی صاحب آپارتمانی مجلل در لندن است که مشرف به ساختمان وزارت دفاع انگلیس است.

شووالوف به رغم روابط سرد فعلی میان لندن و مسکو، 12 سال است که این آپارتمان را که مشرف به وزارت دفاع انگلیس است، در اجاره خود دارد و آن را در پشت چند شرکت خارجی اسرار آمیز پنهان ساخته است. بر اساس تحقیقاتی که آلکسی ناوالنی، یک مخالف سرشناس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام داده، این آپارتمان 500 متر مربعی که یک پنتهاوس واقع در بنای "وایت‌هال کورت" است به طور رسمی درتملک یک شرکت متعلق به این مقام روس است.

بر اساس این تحقیقات، حق تمبری به ارزش 800 هزار پوند سال گذشته میلادی هنگامی که این آپارتمان از جانب یکی از یک از شرکتهای شووالوف به شرکتی دیگر فروخته شد، پرداخت شده در حالی که این هزینه معادل پنج برابر درآمد مشمول مالیات او در روسیه که حدود 153271 پوند است می شود.

این در حالی است که حقوق رسمی معاون نخست وزیر در روسیه 12281 پوند در سال اعلام شده است.

به گفته ناوالنی،‌ آپارتمان مذکور متشکل از شش اتاق خواب، یک اتاق پذیرایی با دو شومینه و یک اتاق نشیمن با یک پیانو که پنجره آن به رودخانه تامس اشراف دارد است. ناوالنی گفت: شووالوف این آپارتمان را پشت شرکتهای خارجی ناشناس قرار داد و اکنون نیز به جای این که علنا تملک آن را بپذیرد آن را پشت یک شرکت روس پنهان ساخته است.

ناوالنی، معاون نخست وزیر روسیه را متهم به ریاکاری در قبال این اموال هنگفت در حالی که در مقابل مردم از آن ها می ‌خواهد در مقابل تحریم‌های غربی فداکاری و ایثار داشته باشند، کرد.

شووالوف 48 ساله عملا سومین فرد قدرتمند در دولت روسیه بعد از ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور و دیمیتری مدودف، نخست وزیر این کشور است.

انتهای پیام

کد N907636

وبگردی