آفتاب
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

در صورت واردات بی‌رویه «همچنان اندر خم یک کوچه‌» خواهیم بود

در صورت واردات بی‌رویه «همچنان اندر خم یک کوچه‌» خواهیم بود

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: اگر پس از توافق به واردات اجناس و کالاهای بی کیفیت اکتفا کرده و خودمان به صورت واقعی در حوزه تولید تلاش نکنیم، اقتصاد کشور بهبود نیافته و همچنان اندر خم یک کوچه خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، غلامحسین شیری در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن تبریز با اشاره به نامگذاری امسال به نام «همدلی و همزبانی» اظهار کرد: همدلی و همزبانی در کشور چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه‌های دیگر مشهود است و تاکنون هیچ مشکلی در این خصوص نداشتیم.

وی با تاکید بر «لزوم توجه بیش از پیش به توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در کشور» افزود: در حال حاضر در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و برخی کشورها درصدد هستند تا تولیدات انبوه خود را افزایش داده و به ایران صادر کنند که افزایش بی‌رویه واردات یکی از مهمترین خطرها برای شرایط پساتحریم است.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که با توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خود، جمعیت 80 میلیونی کشور را در حوزه اقتصادی مدیریت کرده، صادارت خود را افزایش داده و تجار مطرح خود را به کشورهای دیگر برای حضور در بازارهای بین‌المللی و بازاریابی کالاهای خود اعزام کنیم.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید روزی فرا رسد که از نفت و درآمدهای نفتی تنها برای سرمایه‌گذاری آینده خود برای نسل‌های بعدی استفاده کنیم نه این‌که اکثر هزینه‌های جاری ادارات و سازمان‌ها را با درآمد نفتی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: احدی از مردم در طول دوران تحریم به دولتمردان نگفتند که «بروید و کوتاه بیایید» بلکه همیشه گفتند «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست».

وی از شرایط پسا تحریم به عنوان یک فرصت و در عین حال یک تهدید نام برد و افزود: اگر پس از توافق به واردات اجناس و کالاهای بنجول اکتفا کرده و خودمان به صورت واقعی در این حوزه تلاش نکنیم، اقتصاد کشور بهبود نیافته و همچنان اندر خم یک کوچه خواهیم بود. از این فرصت باید برای نوسازی صنایع، اصلاح زیرساخت‌های کشور، توسعه روستاها و واردات ماشین‌آلات مورد نیاز صنایع و .. استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N907606

وبگردی