آفتاب
رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان:

نخبگان را برای شرکت در اقتصاد دانش‌ بنیان حمایت کنیم

نخبگان را برای شرکت در اقتصاد دانش‌ بنیان حمایت کنیم

رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان گفت: بنیاد ملی نخبگان باید به سهم خود افراد برگزیده را برای شرکت در اقتصاد دانش‌ بنیان آماده و افرادی که آماده هستند را حمایت کند.

شقایق حق جو جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به هدف بنیاد ملی نخبگان که به کارگیری نیروی انسانی برگزیده برای حل معضلات کشور است، اظهار کرد: وظیفه بنیاد ملی نخبگان شناسایی و توانمندسازی نیروی انسانی برگزیده و در معرض حل مسائل واقعی کشور قرار دادن آنها است تا کشور به توسعه برسد.

وی با بیان اینکه نخبه به انسان اثرگذار گفته می‌شود، افزود: کسانی که بنیاد ملی نخبگان از آن‌ها حمایت می‌کند، استعدادهای برتر هستند که می‌توانند دانشجو، فارغ‌التحصیل یا اساتید دانشگاه باشند.

رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان چیزی به عنوان جذب نخبه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان یک نهاد هیئت امنایی است که نمی‌تواند طبق فراخوان نخبه جذب کند، بلکه آیین‌نامه‌هایی دارد که مطابق با آن نیروی انسانی که نخبه محسوب می‌شود با توجه به استعداد و توانمندی‌هایش از تسهیلاتی که بنیاد در اختیارشان می‌گذارد، استفاده می‌کند.

حق جو جوانمرد با بیان اینکه کشور در شرایطی قرار دارد که فراهم کردن زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان بسیار حائز اهمیت و حیاتی است، تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان باید به سهم خود افراد برگزیده را برای شرکت در اقتصاد دانش‌بنیان آماده و کسانی که آماده هستند را حمایت کند. همچنین برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی نخبگان از جمله رویداد هم نت، برگزاری کارگاه و مدرسه تابستانی کسب و کار، کارگاه استارت آپ، کارگروه‌های حل مسئله و ... دارد.

وی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان و دارا بودن بیشترین تعداد نخبه در کشور بعد از تهران اظهار کرد: اصفهان ظرفیت دانشگاهی، صنعتی و تولیدی فراوانی دارد، اما در عین حال مشکلات بسیاری دارد و نیازمند یک مدیر توانمند است تا بتواند میان مسایل موجود ارتباط برقرار و در رفع مشکلات گشایش حاصل کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان اصفهان با اشاره به پتانسیل‌های فراوانی که اصفهان دارد، افزود: بیشتر از هر چیزی نیاز به یک اتاق فکر احساس می‌شود تا علت و راهکارهای موجود در مورد یک مسئله و تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن شناسایی شود و بعد از آن نیاز به همدلی وجود دارد تا اعضا حاضر به انجام کار گروهی با هم باشند.

حق جو جوانمرد با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان ارگانی است که باید فرا سازمانی عمل کند، خاطرنشان کرد: وقتی بنیاد نیروی انسانی نخبه کشور را برای رفع معضلات کشور به کار می‌گیرد، موظف است برای هر مسئله پیش رو با هر نهاد و سازمانی تعامل و همکاری کند.

انتهای پیام

کد N907592

وبگردی