آفتاب

نفوذ داعش در آسیای میانه/شمار اعضای تاجیک بیش از ۵۰۰ نفر است

نفوذ داعش در آسیای میانه/شمار اعضای تاجیک بیش از ۵۰۰ نفر است

گسترش فعالیت های بین المللی داعش، پای این گروه تکفیری را به داخل مرزهای کشورهای مستقل مشترک المنافع از جمله تاجیکستان کشانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دادستانی کل کشور تاجیکستان شمار اتباع این کشور را که در همکاری با گروه تروریستی داعش کشته شده اند بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد. بنا به اعلام این نهاد، تعداد زنان تاجیکی که به تبعیت از همسران خود به این گروه تروریستی- تکفیری پیوسته اند، بین ۳۰ تا ۴۰ نفر تخمین زده می شود.

پیشتر نیز رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع از تلاش گروه تروریستی داعش برای گسترش نفوذ خود در جنوب روسیه، آسیای میانه و قفقاز خبر داده بود.

به گفته وی، عناصر اصلی گروه داعش فعالیت های استخدامی خود را گسترش داده اند و در تلاش هستند تا با جذب شهروندان خارجی از جمله شهروندان کشورهای مشترک المنافع فعالیت های خودشان را بین المللی کنند.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع متشکل از کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین است.

وزارت کشور تاجیکستان تعداد اتباع تاجیکی را که برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند ۵۱۹ نفر اعلام کرد که از این میان ۱۵۰ نفر کشته شده و ۳۵ نفر نیز به خانه بازگشته اند.    

کد N907357

وبگردی