آفتاب

جو بایدن نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند

جو بایدن نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بررسی تشکیل یک کمپین برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، معاونان و نزدیکان "جو بایدن"، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قبلا به برقراری تماس با رهبران دموکرات و اهداکنندگان مالی پرداخته‌اند چون این رهبران و اهداکنندگان تاکنون از هیلاری کلینتون، یکی از نامزدهای این انتخابات حمایت نکرده و نسبت به پیروزی وی و موفقیت کمپین انتخاباتی‌اش مطمئن نیستند و شک دارند.

این روزنامه همچنین گزارش داد که بایدن به خاطر فرزند درگذشته‌اش و تمایل وی برای نامزدی در این انتخابات، قصد چنین کاری دارد.

یکی از ستون‌نویس‌های نیویورک تایمز نیز نوشت: معاون اوباما قبلا نشست‌هایی را در خانه خود برگزار کرده و درباره به چالش کشیدن کمپین‌های هیلاری کلینتون در آیوا و نیوهمشپایر با دوستان، خانواده و اهداکنندگان مالی گفت‌وگو کرده است.

در صورتی که ورود بایدن به این انتخابات و نامزدی‌اش محرز شود، وی تهدیدی جدی برای کلینتون خواهد بود که تاکنون پیشروی دموکرات‌ها بوده است.

اگرچه هیلاری کلینتون در آغاز کمپین انتخاباتی خوب پیش رفته اما اخیرا سیر نزولی خود را طی می‌کند و علتش انتشار اخبار نامطلوب همچون استفاده از ایمیل شخصی حین فعالیت در سمت وزیر امور خارجه است.

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، 57 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند هیلاری کلینتون آنقدرها هم که باید صادق نبوده و 52 درصد هم گفتند وی اهمیتی به نیازها یا مشکلات نمی‌دهد.

اما در عوض، نظرسنجی که درباره بایدن صورت گرفت مشخص کرد که میزان محبوبیت وی در هفت سال اخیر 49 درصد شده و 58 درصد هم می‌گویند بایدن به وضعیت مردم آمریکا اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام

کد N907257

وبگردی