آفتاب
یک استاد دانشگاه:

به فضاهای مجازی به چشم فرصت نگاه شود

به فضاهای مجازی به چشم فرصت نگاه شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: ما باید از فضاهای مجازی برای نشر مبانی اسلام و نظام بهره ببریم و نباید صحنه را خالی کنیم تا بیگانگان دیدگاه‌های غلط خود را به خورد جوانان جامعه بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که «فضای مجازی در وهله اول یک تهدید محسوب می‌شود» اظهار کرد: این ما هستیم که باید به این فضا به چشم یک فرصت بنگریم و از آن برای خنثی کردن تبلیغات منفی که در شبکه‌های اجتماعی علیه اسلام و نظام انجام می‌شود بهره ببریم.

وی گفت: ما از این فضا‌ها می‌توانیم برای نشر مبانی اسلام و نظام بهره ببریم و نباید صحنه را خالی کنیم که طرف مقابل هر مطلبی را که خواست بگوید و دیدگاه‌های غلط خودشان را به خورد جوانان جامعه بدهد. اگر این صحنه‌ها خالی شود این فضا‌ها قطعا بدون تهدید نیستند و به یک بحران برای ما تبدیل می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برای بهتر شدن فضاهای مجازی نیروهای ارزشی باید در این فضاها حضور داشته باشند و نباید این صحنه را ترک کنند. به شرط اینکه بدانند خودشان آسیب نمی‌پذیرند و آمادگی‌های لازم را برای حضور در این فضاها دارند، چون برخی در شروع خوب و با نیت خوب هم می‌آیند ولی گاهی خودشان هضم در قضیه می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که وارد این فضاها می‌شوند باید آمادگی لازم را از نظر علمی و فکری، ایمانی و دینی داشته باشند و در عین حال افراد باید پاسخ‌های عالمانه به مطالب نادرست بدهند و سعه صدر هم داشته باشند.

سراج افزود: بنابراین رکن اساسی حضور در فضای مجازی فعالیت نیروهای ارزشی به شرط داشتن آمادگی لازم و ایمان است افراد باید در برابر نشر اکاذیب و شایعات پاسخ عالمانه با سعه صدر بدهند و به هیچ عنوان نباید به یکدیگر توهین کنیم و اگر به این موارد توجه شود به شیوه فرهنگ سازی اسلامی در فضای مجازی می‌رسیم.

انتهای پیام

کد N907142

وبگردی