آفتاب

دورخیز جو بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶

دورخیز جو بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶

نزدیکان و مشاوران جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا می گویند که احتمال اعلام نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از سوی حزب دموکرات بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، ورود جو بایدن به صحنه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات می تواند تهدیدی علیه نامزدی هیلاری کلینتون دیگر نامزد پیشرو این حزب باشد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، مشاوران و نزدیکان جو بایدن در حال گفتگو و رایزنی با رهبران حزب دموکرات، حامیان مالی و دیگر افرادی است که هنوز حمایت خود را از نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات سال آینده اعلام نکرده اند.

شنیده ها حکایت از آن دارد که حتی استیو ریچتی رئیس دفتر جو بایدن گفتگوهای تلفنی خود را آغاز کرده و در سکوت با افراد ذی نفوذ ناهارهای کاری دارد. بر این اساس تلاش ها برای متقاعد کردن افراد به حمایت از جو بایدن از زمان درگذشت پسر ۴۶ ساله معاون رییس جمهور آمریکا بر اثر یک بیماری نادر در ماه می افزایش یافته است.

به نوشته نیویورک تایمز، طی روزهای گذشته جو بایدن با شماری از دوستان، اعضای خانواده و تعدادی از حامیان مالی در محل اقامتش دیدار و گفتگو داشته و قصد دارد تا هیلاری کلینتون را در انتخابات های مقدماتی درون حزبی در ایالت های آیوا و نیوهمپشایر به چالش بکشد.

نیویورک تایمز می نویسد بایدن برای رقابت با هیلاری کلینتون کار بسیار دشواری پیش رو دارد زیرا وی که قصد دارد به عنوان اولین رئیس جمهور زن راهی کاخ سفید شود، تاکنون میلیون ها دلار حمایت مالی جمع آوری کرده و از ماه ها پیش ستاد انتخاباتی اش را فعال کرده است.

 

 

 

کد N907091

وبگردی