آفتاب

سرپرست تیم منتخب پینگ‌پنگ آسیا: عالمیان عملکرد مطلوبی داشت/می‌توانیم پیروز نهایی باشیم

سرپرست تیم منتخب پینگ‌پنگ آسیا: عالمیان عملکرد مطلوبی داشت/می‌توانیم پیروز نهایی باشیم

سرپرست تیم منتخب تنیس روی میز آسیا می‌گوید نوشاد عالمیان در مصاف با حریف اروپایی خود بازی بسیار خوبی را ارائه کرد و عملکرد شایسته‌ای داشت.

افشین بدیعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد عملکرد روز نخست تیم منتخب آسیا در دیدار با تیم منتخب اروپا اظهار کرد: به دلیل از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان آسیا، متاسفانه امروز دچار لطمه شدیم و نتوانستیم پیروز میدان باشیم. با این حال امیدوارم فردا در دومین دیدار بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم و پیروز میدان شویم.

او ادامه داد: گائونینگ پینگ‌پنگ باز سنگاپوری نیز که به جای میزوتانی ژاپنی به ما اضافه شده بود، از شرایط مطلوبی برخوردار نبود و به همین دلیل در دیدار تیم منتخب اروپا 3 بر 2 نتیجه را واگذار کردیم. این بازیکن با نتیجه 3 بر صفر مقابل حریف اتریشی خود مغلوب شد و همین امر یک لطمه روحی برای تیم آسیا بود.

سرپرست تیم منتخب پینگ‌پنگ آسیا به میزهای جدیدی که برای نخستین بار در این رقابت‌ها مورد استفاده قرار گرفت اشاره کرد و گفت: این میزها وقتی توپ بر روی آن برخورد می‌کند شکل متفاوتی به لحاظ برگشت دارد و همین برای بازیکنان از نظر تازگی کمی مشکل ایجاد می‌کند. در اصل در مسابقه‌های امروز بازیکنانی که توانایی تطبیق بیشتر با شرایط میزهای جدید را داشتند، موفق‌تر بودند. به طور کلی این میزها بیشتر به نفع بازیکنان اروپایی است تا بازیکنان آسیایی.

بدیعی در ادامه صحبت‌های خود در مورد دیدار فردا با تیم منتخب اروپا نیز اظهار کرد: اگر در دیدار فردا بتوانیم 4 بر یک اروپا را ببریم، در آن صورت پیروز نهایی این تقابل خواهیم بود اما اگر با نتیجه 3 بر 2 اروپا را شکست دهیم آنگاه یک قرعه‌کشی برگزار می‌شود که و به تبع آن یک نماینده از آسیا و یک نماینده از اروپا به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم پیروز مشخص شود.

او اضافه کرد: در دیدار فردا "ما لونگ" برترین پینگ‌پنگ‌باز جهان از آسیا دیداری سرنوشت‌ساز با سامسونوف پینگ‌پنگ‌باز اروپایی با رنکینگ 8 جهان دارد. به نظرم بازی فردا را می‌توانیم ببریم و در نهایت پیروز نهایی رقابت‌های بین قاره‌ای باشیم.

سرپرست تیم منتخب پینگ‌پنگ آسیا همچنین در مورد عملکرد نوشاد عالمیان در دیدار با آندرج گاسینا با رنکینگ 34 جهان نیز گفت: نوشاد بازی بسیار سختی را در برابر این پینگ‌پنگ‌باز داشت و به نظرم عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشت. کسی تصور نداشت که نوشاد بتواند پیروز این تقابل باشد اما عملکرد برترین پینگ‌پنگ باز ایران بسیاری از بازیکنان آسیایی را تحت تاثیر قرار داد و حتی با این عملکرد برخی از آن‌ها نسبت به پیروزی نوشاد امیدوار شدند.

بدیعی در مورد دیدار فردای نوشاد عالمیان با روبرت گاردوس با رنکینگ 23 جهان نیز گفت: نوشاد فردا بازی سخت‌تری را در مقابل این حریف اروپایی خود دارد. با این وجود امیدوارم شاهد عملکرد خوبی از عالمیان در برابر حریف خود باشیم. در مجموع شرایط میزها کمی دیدارها را غیر قابل پیش‌بینی کرده و نمی‌توان با قاطعیت در مورد پیروزی هیچ بازیکنی نظر داد اما فردا به دلیل آشنایی بیشتر بازیکنان با میزها، شاهد رقابت‌های جذاب‌تری خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز رقابت‌های تنیس روی میز بین قاره‌ای که در ژانگ ژیانگ چین در حال برگزاری است، تیم منتخب اروپا با نتیجه 3 بر 2 مقابل تیم منتخب آسیا به پیروزی رسید. این دو تیم فردا در دومین دیدار به مصاف یکدیگر می‌روند تا تکلیف برنده نهایی این تقابل مشخص شود.

انتهای پیام

کد N906997

وبگردی