آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

عبادی: حفظ و بقاء جهاددانشگاهی برای انقلاب یک ضرورت است

عبادی: حفظ و بقاء جهاددانشگاهی برای انقلاب یک ضرورت است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی یک نهاد برخاسته از متن انقلاب است، گفت: حفظ و بقاء جهاد دانشگاهی برای انقلاب یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد باقر عبادی امروز در بازدید از جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: در راستای بررسی مشکلات حوزه آموزش در خراسان جنوبی تلاش کرده‌ایم که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به خراسان جنوبی دعوت کنیم.

وی ادامه داد: اگر بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از خراسان‌جنوبی فراهم شود و بتوانند مشکلات آموزش عالی، آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی را از نزدیک ببینند بی‌شک در فصل بودجه در تعیین اعتبارات تأثیرگذار خواهد بود.

عبادی ادامه داد: جهاددانشگاهی با بررسی نقاط قوت و ضعف جامعه می‌تواند راهکارهای خوب و مناسبی ارائه دهد و علی‌رغم مشکلاتی که این مجموعه در حوزه اعتبار و بودجه داشته توانسته در عرصه‌های علمی کشور بدرخشد.

تلاش‌های علمی جهاددانشگاهی یادآور پیش بینی روشن پیامبر برای ایرانیان است

وی گفت: تلاش‌های علمی مؤسسات وابسته به جهاد دانشگاهی مانند مؤسسه رویان یادآور این حدیث پیامبر(ص) است که فرمودند:(اگر علم در ثریا باشد مردمانی از اهل فارس به آن دست خواهند یافت) و واقعیت‌ها نیز تحقق این پیش‌بینی پیامبر(ص) را نشان می‌دهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ گفت: برای رشد و تعالی یک کشور تنها آموزش تأٍثیرگذار نیست بلکه فرهنگ همواره باید در اولویت باشد و از این جهت است که در بسیاری از کشورها در مجالس‌شان کمیسیون آموزش و فرهنگ یکی است.

عبادی اظهار کرد: اگر فرهنگ در اولویت باشد نسل متفاوتی تربیت خواهد شد که این نسل زمینه موفقیت در سایر زمینه‌های علمی و پژوهشی را فراهم خواهند نمود.

اعتبارات حوزه پژوهش دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی را نادرست هزینه نکنیم

وی با بیان اهمیت حوزه پژوهش افزود: همواره درصدی از اعتبارات برای پژوهش در نظر گرفته می‌شود که نسبت به استانداردهای جهانی پایین است اما همین میزان را در بسیاری از موارد حساب نشده و نادرست هزینه می‌کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پژوهش باید گرهی از مشکلات باز کند و فعالیت‌های علمی محیط‌های دانشگاهی به ویژه در عرصه پژوهش باید به گونه‌ای باشد که اگر در آن را ببندیم کارهای جامعه مختل شود.

عبادی یادآور شد: سؤالات بسیاری در حوزه مهاجرت روستائیان به شهر و یا سیستم فاضلاب شهری و روستایی و مشکلات منابع آب در استان وجود دارد که در قالب پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی قابل تحقیق و پژوهش است.

انتهای پیام

کد N906896

وبگردی