آفتاب

واکنش آمریکا به احتمال لغو مصنویت برخی نمایندگان پارلمان ترکیه

واکنش آمریکا به احتمال لغو مصنویت برخی نمایندگان پارلمان ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با دفاع از اقدامات ترکیه درباره لغو مصونیت برخی نمایندگان پارلمان گفت که "روند دموکراتیک ریشه داری در ترکیه در این‌باره وجود دارد."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روزنامه حریت، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، در نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو مصونیت برخی از نمایندگان پارلمان این کشور، گفت: نحوه، شرایط و افراد واجد شرایط لغو این مصونیت در ترکیه یک روند دموکراتیک خاص خود را دارد.

وی بار دیگر در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه ترکیه حق دارد از خود دفاع کند، از نیروهای پ.ک.ک خواست که هر چه سریعتر حملات خود را متوقف کنند و به روند مذاکرات صلح بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: باید بر این تاکید کرد که پ.ک.ک نیروی پلیس ترکیه را مورد هدف قرار داده و بر همین اساس آنکارا حق دفاع از خود را دارد. امیدوارم پ.ک.ک با پی بردن به اشتباهاتش بتواند بار دیگر به مذاکرات بپیوندد و در مقابل، ترکیه نیز معتدل‌تر رفتار کند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیش از اقدام نظامی ترکیه علیه داعش در سوریه، کردها یکی از متحدان اصلی آمریکا در مبارزه با داعش محسوب می‌شدند.

وی هم چنین در ادامه نشست خبری درباره "ائتلاف بین‌المللی علیه داعش"، از تصمیم ناتو برای تقویت ظرفیت دفاعی عراق استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N906838

وبگردی