آفتاب

هشدار هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی در چهار استان

هشدار هواشناسی نسبت به آب‌گرفتگی در چهار استان

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای نسبت به احتمال رخداد سیلاب‌های ناگهانی یا آب‌گرفتگی محلی در چهار استان هشدار داد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی، الگوی جوی حاکم طی امروز(شنبه) تا روز دوشنبه بیانگر تقویت و رشد ابرهای جوششی طی ساعات بعد ازظهر و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید محلی است که احتمال رخداد سیلاب‌های ناگهانی یا آب‌گرفتگی محلی در روز شنبه برای مناطق کوهستانی غرب استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، جنوب کرمان و شمال و شرق استان هرمزگان، روز یکشنبه 11 مرداد در مناطق کوهستانی جنوب کرمان و شرق و شمال استان هرمزگان و روز دوشنبه 12 مرداد برای جنوب استان کرمان و استان هرمزگان پیش بینی شده است که مناطق کوهستانی شمال استان و غرب این استان از پتانسیل بیشتری برخوردار هستند.

بنابراین گزارش، با توجه به پیش بینی وقوع سیلاب در ساعات بعد ازظهر روزهای شنبه تا دوشنبه که پس از رشد ابرهای جوششی رخ می‌دهد، توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، اقداماتی چون احتیاط لازم در تردد در مناطق مستعد جاده‌های کوهستانی، خودداری از اسکان و توقف طولانی در بستر رودخانه‌های فصلی یا حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط لازم برای جلوگیری از مخاطرات در مناطق با احتمال رعد و برق و وزش تندباد شدید در نظر گرفته شود.

همچنین براساس گزارش سازمان هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به سبب رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد و برق و وزش باد محلی درشمال غرب و غرب کشور و همچنین هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ می دهد. این شرایط روزهای یکشنبه و دوشنبه برای هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

طی این سه روز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب کرمان به سبب رگبار شدید باران آب گرفتگی معابر عمومی و وقوع سیل دور از انتظار نیست.

طی روزهای شنبه تا دوشنبه در شمال استان سیستان و بلوچستان، بویژه در منطقه زابل نیز وزش باد شدید در برخی ساعات همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و طی این روزها سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

شایان توجه است هوای گرم همچنان طی روزهای آینده بویژه در نیمه غربی کشور حاکم خواهد بود.

همچنین آسمان تهران برای امروز شنبه با بیشینه 37 و کمینه 25 ، صاف گاهی وزش باد و رشد ابر درارتفاعات و در روز یکشنبه و دوشنبه نیز آسمانی صاف گاهی وزش باد و رشد ابر درارتفاعات به ترتیب با بیشینه و کمینه دمای 38 و 25 و 36 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
کد N906808

وبگردی