آفتاب

طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق‌ترین طرح قرآنی کشور معرفی شد

طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق‌ترین طرح قرآنی کشور معرفی شد

دبیر ستاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق‌ترین طرح قرآنی کشور معرفی شده است.

دبیر ستاد شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده طرح ملی تلاوت قرآن کریم موفق‌ترین طرح قرآنی کشور معرفی شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مرحله‌ای با وقفه‌ همراه بود اما خوشبختانه در مسیر اصلی خود قرار گرفته و موفق عمل کرده است.

وی اظهار کرد: طرح ملی تلاوت قرآن کریم سه سالی است شروع شده و توانسته نوجوانان نخبه‌ای را کشف و در مسیر رسیدن به اهداف طرح آموزش دهد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: منشور اصلی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شناسایی نوجوانان متعدد خوش صدا جهت حضور در محافل قرآنی داخل و خارج از کشور است.

محمدی گفت: طرح ملی تلاوت طرح 6 ساله بوده و طرح نوینی در راستای تربیت قاریان نوجوان است.

وی افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای سند توسعه قرآنی کشور شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: موسسات قرآنی افراد خوش صدا را به طرح ملی تلاوت قرآن کریم هدایت و راهنمایی کنند.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور نیز گفت: کار ثبت نام چهارمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم ادامه دارد.

حسین مقدم کیا افزود: در این طرح دانش آموزان پسر 8 تا 14 سال در کلیه مناطق شهری و روستایی کشور زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که «ثبت نام از علاقمندان ادامه دارد» گفت: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت www.melitelavat.ir مراجعه کنند.

مقدم کیا کشف، شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره‌های تاثیرگذار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین‌المللی، رشد و ارتقاء ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا را از جمله اهداف طرح مذکور برشمرد.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

کد N906746

وبگردی