آفتاب

نتایج تحقیقات در مورد سقوط موصل به زودی اعلام می‌شود

نتایج تحقیقات در مورد سقوط موصل به زودی اعلام می‌شود

کمیته پارلمانی ویژه برای تحققات در خصوص سقوط شهر موصل عراق به دست داعش اعلام کرد که ظرف روزهای آتی گزارش خود را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، حاکم الزاملی، رئیس کمیته مذکور گفت: این کمیته گزارش خود را در مورد دلایل، عوامل و پشت پرده‌های سقوط موصل به دست داعش تکمیل کرده است که شامل 100 صفحه می‌شود.

وی افزود: این کمیته بر اساس نتایج تحقیقات خود از شخصیت‌هایی که در سقوط موصل دست داشته‌اند نام می‌برد و بدون حصول شواهد کسی را محکوم نخواهد کرد.

حاکم الزاملی گفت: گزارش ما ظرف روزهای آتی در پارلمان و در جلسات مخصوص به این مساله خوانده می‌شود.

موصل دومین شهر بزرگ عراق در 10 ژوئن 2014 کاملا به دست داعش افتاد و افراد مسلح این گروه تاسیسات حیاتی شهر را اشغال کردند و 1000 تندرو از زندان مرکزی موصل آزاد شدند.

از سوی دیگر منابعی در کمیته آشتی ملی واسته به کابینه عراق اعلام کردند که به سران سه قوه (ریاست جمهوری، دولت و پارلمان) سندی با نام "سند بغداد" تحویل داده شد. آنها می‌گویند این سند، یک سند تاریخی است و با هدف تحقق آشتی ملی میان گروه‌های عراقی و از طریق ترسیم نقشه راهی برای پایه‌گذاری عراق بر اساس اصول شهروندی است.

از جمله اصول این سند حل و فصل فراگیر اختلافات، حفظ اصل نه غالب و نه مغلوب، به صفر رساندن بحران‌ میان گروه‌های مذاکره کننده و امتیازدهی‌ از سوی تمامی طرف‌ها است تا خشونت به عنوان یک برگه سیاسی جهت تحقق حل و فصل سیاسی کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

کد N906684

وبگردی