آفتاب

میزان خسارت سیل به کشاورزان شمال البرز چقدر است؟

میزان خسارت سیل به کشاورزان شمال البرز چقدر است؟

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز میزان خسارات وارده به کشاورزان منطقه جاده چالوس را تشریح کرد و از پرداخت صد درصدی خسارت به بیمه شدگان خبر داد.

سید مجید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: با وجود گذشت بیش از یک هفته از وقوع سیل و طوفان در استان البرز، امدادرسانی به مناطق بحران‌زده همچنان ادامه دارد و امید می‌رود به زودی شاهد بازگشت زندگی و فعالیت‌های معمول به این منطقه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بیمه‌شدگان در اولین فرصت خسارت خود را دریافت کنند و پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت خسارت صد در صدی کسانی که بیمه شده‌اند صورت گرفته است وخسارت افرادی که بیمه شده‌اند توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خواهد شد.

موسوی ادامه داد: فردی به عنوان معین سازمان جهاد کشاورزی در روستاهای سیل‌زده سیجان و کندر به منظور رفع مشکلات کشاورزی مستقر شده است و خسارت نهرهای زراعی روستاهای سیل‌زده جاده چالوس پس از تامین اعتبار از سوی استانداری و سازمان مدیریت پرداخت می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی البرز ضمن اشاره به دلایل عمده خسارت سیل اخیر یادآور شد: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه و عدم توجه به اخطارها و تذکرات مبنی بر جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغ‌ها از جمله علل افزایش خسارت ناشی از سیل و طوفان بوده است.

موسوی در توصیه به باغداران، کشاورزان و دامداران تاکید کرد: باغداران، دامداران و کشاورزان در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی اقدام نمایند.

وی با اشاره به میزان کلی خسارات وارده گفت: دو واحد پرورش آبزی، 200 واحد دامی، 50 کندو زنبور عسل، دوهزار مترمربع زمین زراعی و 44 هکتار باغ در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

موسوی افزود: در این حادثه 30 تن از محصولات کشاورزی و هزار و 340 تن محصولات باغی دچار آسیب شد که کشاورزان و باغدارانی که محصولات آنها تحت پوشش بیمه است می توانند نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.

این مسئول در پایان در خصوص خسارت به منابع آبی و راه‌های کشاورزی نیز گفت: 28 نهر، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 22 کیلومتر لوله انتقال آب و هفت استخر در این سیل آسیب دید.

انتهای پیام

کد N906502

وبگردی