آفتاب

سفیر ایران در بیروت: انتخاب رئیس‌جمهور لبنان موضوعی داخلی است

سفیر ایران در بیروت: انتخاب رئیس‌جمهور لبنان موضوعی داخلی است

سفیر ایران در لبنان گفت: مساله انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان یک موضوع داخلی است که باید توسط رهبران مخالف در این کشور حل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد فتحعلی، سفیر ایران در بیروت روز جمعه در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار گفت که مساله انتخاب رئیس جمهور لبنان یک موضوع داخلی است و ایران تمایلی برای حل آن ندارد.

سفیر ایران ادامه داد: تمام طرف‌ها باید به این موضوع توجه کنند چون به نفع مردم لبنان است. این وظیفه رهبران مخالف در این کشور است که آن را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری یالبنان، پس از دستیابی ایران و گروه 1+5 به یک توافق هسته‌ای نهایی برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر وجود توافقاتی با تهران برای حل بحران رئیس جمهوری لبنان قوت گرفته است، حتی برخی می‌گویند که لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه هفته گذشته در سفرش به تهران درباره‌ حل این مساله به کمک ایران گفت‌وگو کرده است، اما ایران تمایلی از خود نشان نداده است. ایران تاکید دارد که تهران تمایلی برای دخالت در این مساله ندارد چون موضوعی داخلی است.

روزنامه الحیات هفته گذشته در گزارشی به نقل از لوران فابیوس نوشت که پاریس امیدوار بوده است تهران برای همکاری مساله ریاست جمهوری لبنان اطمینان دهد.

اما ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان بر این باور است که ایران باید روند حل مساله رئیس جمهور لبنان را تسهیل کند.

وی هفته گذشته در این باره گفت: ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم طرف ایرانی در سفر فابیوس به تهران چه درخواستی خواهد کرد. اگر ایران مایل به حل این موضوع باشد سپس مسائل مربوط به ریاست جمهوری در لبنان و یک کاندیدای مورد توافق تمام طرفها تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که بحران‌های داخلی دیگر کشورها شامل کشورهای منطقه‌ای موضوعاتی داخلی است که باید توسط مردم و مقامات آنها حل شود.

انتهای پیام

کد N906473

وبگردی