آفتاب

11 هزار حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها از سال 2004

11 هزار حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها از سال 2004

عملیات تروریستی در به شهادت رساندن نوزاد فلسطینی در روستای دوما در کرانه باختری، مجدداً پرونده تجاوزهای شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها را باز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، طبق آمارهای نهادهای حقوق بشر، حدود 11 هزار حمله از سال 2004 توسط شهرک نشین‌ها به فلسطینی‌ها صورت گرفته است.

علاوه بر این حملاتی که در اراضی فلسطینی و غارت‌ها و ساخت خانه‌های شهرک‌نشین‌ها صورت می‌گیرد، در میان شهرک‌نشین‌ها گروه‌های تندرویی هستند که اندیشه خشونت بر آنها حکمفرما است. آنها کشت‌های زراعی را می‌سوزانند و در مسیرها به شهروندان فلسطینی حمله‌ور می‌شوند و به مناطق فلسطین‌نشین یورش می‌آورند و به سمت شیشه پنجره‌ها سنگ پرتاب می‌کنند و گلوله شلیک کرده و تعداد زیادی از آنها وارد مناطقی می‌شوند و این مناطق را در مقابل ساکنانش می‌بندند و به دارایی‌ها آسیب رسانده و به مساجد، کلیساها و گورستان‌ها حمله می‌کنند.

روز گذشته شهرک‌نشین‌های صهیونیست به دو منزل در روستای دوما در جنوب شهر نابلس حمله کرده که در این حمله، علی سعد دوایشه، کودک شیرخوار فلسطینی بر اثر سوزانده شدن به شهادت رسید.

در چنین روزی در سال گذشته گروهی از شهرک‌نشین‌ها محمد ابو خضیر، نوجوان فلسطینی را ربوده و روی بدنش نفت ریخته و او را زنده زنده سوزاندند.

شهرک‌نشین‌ها این اقدامات را با انگیزه‌های مختلف انجام می‌دهند که مهمترین آنها چیزی است که آن را «بازدارندگی» می‌نامند و هدف از این اقدامات نیز ایجاد هول و وحشت در دل فلسطینی‌ها است.

گروه تروریستی یهودی که عملیات روز گذشته را در روستای دوما انجام داد، وابسته به گروه بزرگتری است که اقدامات آن با نام «پرداخت بها» شناخته می‌شود اما مسوولان اسرائیل به ویژه در دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع از نامگذاری آن به نام اصلی‌اش می‌شوند. اما این یک گروه کاملا تروریستی است که رهبرانی دارد و از ابزارها و حمایت‌های مالی برخوردار است. بی‌توجهی متعهدانه مسئولان رژیم صهیونیستی از یکسو و حمایت معنوی شهرک‌نشین‌ها از سوی دیگر برای آنها خاستگاهی را ایجاد کرده است.

چند روز قبل یک افسر برجسته در ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این گروه هوش بسیار و تاکتیک پیشرفته‌ای را نشان می‌دهد. چراکه تعداد عملیاتشان کمتر شده اما این عملیات بسیار شدیدتر شده است.

این گروه در چنین روزهایی از ماه ژوئیه سال 2008 و در پی درگیری‌ها میان سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها تاسیس شد. در آن هنگام دولت ایهود المرت که روند مذاکره با فلسطینی‌ها را آغاز کرده بود، تصمیم گرفت تمامی کانون‌های صهیونیستی (حدود 100 کانون) را از بین ببرد.

این تصمیم دولت تل‌آویو با واکنش شدید شهرک‌نشین‌ها مواجه شد و آنها تصمیم گرفتند به شدت با آن مقابله کنند. آنها روش "پرداخت بها" را انتخاب کردند و هر زمانی که درگیری میان آنها صورت می‌گیرد یا دولت یک خانه‌ای را که بدون مجوز ایجاد کرده‌اند تخریب می‌کند، آنها از فلسطینی‌ها انتقام می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N906453

وبگردی