آفتاب
رجب طیب اردوغان:

مخالف دائمی کردن دولت اقلیت هستم/تصمیم گیری را به ملت واگذار کنیم

مخالف دائمی کردن دولت اقلیت هستم/تصمیم گیری را به ملت واگذار کنیم

حملات دولت آنکارا به مواضع گروه «پ ک ک» از سوی برخی رسانه ها نشانه تمایل اردوغان به اعلام انتخابات زودهنگام تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تودی زمان، حملات ترکیه به مواضع «پ ک ک» در عراق و داعش در سوریه این گمانه زنی را به وجود آورده که شاید «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور، این اقدامات را برای سوق دادن ترکیه به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام انجام می دهد.

آنکارا به طور همزمان حزب «حرکت ملی» را با امید تشکیل دولت اقلیت به ایجاد ائتلاف با حزب «عدالت و توسعه» دعوت می کند و از سوی دیگر زمینه لازم را برای کاهش آراء احزاب کرد در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم می کند.

در همین راستا، اردوغان که دیروز برای سفری کوتاه عازم مالزی بود در جمع خبرنگاران همراه خود گفت: اگر در تشکیل دولت ائتلافی به نتیجه مطلوبی نرسیم باید سریعا خواست مردم را اجابت کرده و برای رهایی از وضعیت موجود، تصمیم گیری را به ملت واگذار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با دائمی کردن دولت اقلیت مخالف هستم. اما تشکیل دولت اقلیت به شرط آنکه کشور را به سمت برگزاری انتخابات ببرد کاملا امکان پذیر است.  

احزاب کرد باید تا ۲۳ روز دیگر برای تشکیل دولت ائتلافی به توافق برسند. در غیر این صورت اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار خواهد شد.

در ادامه سفر مالزی، اردوغان امروز شنبه نیز عازم پاکستان خواهد بود تا در خصوص تعاملات دو جانبه آنکارا – اسلام آباد در سطح منطقه گفتگو کند.

کد N906446

وبگردی