آفتاب
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

نقش مسلمانان در توسعه علوم بی‌نظیر است

نقش مسلمانان در توسعه علوم بی‌نظیر است

ولایتی با بیان اینکه نقش مسلمانان در توسعه علوم بی‌نظیر است گفت: غربی‌ها می‌گویند علوم مختلف در اروپا ریشه داشته و مسلمانان تنها آن را از تمدن غرب ترجمه کرده‌اند؛ این مطلب خلاف حقایق تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری مهر علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست تخصصی و علمی پزشکان مسلمان که در مشهد برگزار شد به ریشه های علم پزشکی در تمدن اسلامی در خصوص نقش مسلمانان در توسعه و پیشرفت علوم پرداخت و با اشاره به تبلیعات منفی به ویژه در دهه های اخیر گفت: غربی ها همیشه تبلیغات منفی را در این زمینه مطرح کرده اند که علوم مختلف در اروپا و غرب ریشه داشته و مسلمانان تنها مطالب موجود را از تمدن غرب ،یونان و روم ترجمه نموده اند و بی تردید این موصوع بر خلاف حقایق تاریخی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود:بنده و همکارانم در این زمینه تحقیقاتی را انجام دادیم و یقینا نقش مسلمانان در توسعه و پیشرفت علوم و به طور خاص پزشکی بی نطیر است و علاوه بر ترجمه نسبت به شناسایی و افزودن بر علوم اقدام کرده اند که نمونه هایی از ان را می توان برشمرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز هم دانشمندان مسلمان نقش خود را در توسعه علوم به نمایش گداشته اند که جمع حاصربه عنوان افراد برجسته در مراکز مهم علمی و دانشگاهی نمونه ای از این موصوع هستند که باید با توسعه ارتباطات میان یکدیگر در این زمینه فعال تر عمل کرد.

ولایتی در این نشست به توسعه و پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران و نقش دانشمندان ایرانی در توسعه علوم پرداخت و به برخی افراد تاثیر گذار در این حوزه اشاره کرد.

گفتنی است هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان به دعوت مجمع جهانی اهل بیت با حصور حدود 400 نفر از پزشکان مسلمان مهمترین مراکز علمی و دانشگاهی و مشارکت موسسه تنطیم و نشر آثار مقام معظم درهبری ، مجمع بیداری اسلامی و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد،تهران ،شیراز ،استانداری ،شهرداری و شورای اسلامی مشهد درحال برگزاری است.

کد N906438

وبگردی