آفتاب
به مناسبت روز ارتش؛

فرمانده ارتش لبنان نیروهای ارتش را به آماد‌ه‌باش در برابر اسرائیل و تروریسم فراخواند

فرمانده ارتش لبنان نیروهای ارتش را به آماد‌ه‌باش در برابر اسرائیل و تروریسم فراخواند

در حالی که برای دومین سال پیاپی جشن تاسیس ارتش لبنان به دلیل خلأ سیاسی در این کشور برگزار نمی‌شود، اما فرمانده ارتش این کشور نیروهای خود را به آمادگی کامل برای مقابله با تروریسم و دشمن صهیونیستی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ژان قهوه‌چی، فرمانده ارتش لبنان با اشاره به مساله نظامیانی که در اوت گذشته توسط تروریست‌های جبهه النصره و داعش ربوده شدند و تاکید بر مسوولیت ارتش در آزادی آنان، در سخنانی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس ارتش از نیروهای خود خواست برای مقابله با گروه‌های تروریستی و نیز دشمن صهیونیستی آمادگی کامل داشته باشند.

قهوه‌چی تاکید کرد که ارتش لبنان به گواه جهان، در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی به سطح حرفه‌ای ارتش‌های بزرگ جهان رسیده است.

وی اظهار داشت: نیروهایش طی یک سال گذشته به دور از هیاهو در مرزهای شرقی کشور با تروریست‌ها مقابله کرده و گروهک‌های خرابکار داخلی را شناسایی و منهدم کردند.

فرمانده ارتش لبنان خطاب به نیروهای خود گفت: دشمن صهیونیستی هنوز هم برای ضربه زدن به حاکمیت ملی لبنان به روش‌های مختلف تلاش می‌کند که از جمله آنها می‌توان به سقوط دو هواپیمای جاسوسی این رژیم در منطقه صغبین و بندر طرابلس اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این حوادث نشان می‌دهد که هنوز این رژیم به برنامه‌ریزی‌های خبیثانه خود علیه منطقه و به ویژه لبنان ادامه می‌دهد و اهداف این برنامه‌ها نیز در مواجهه با برنامه‌های تروریستی علیه لبنان آشکار می‌شود.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی در طول تاریخ نسبت به خاک، آب و منابع طبیعی لبنان چشم طمع داشته است.

وی تاکید کرد: بحران‌های علاج‌ناپذیر منطقه که افق روشنی برای حل آنها در آینده‌ای نزدیک وجود ندارد، در کنار ادامه تقسیم سیاسی لبنان که منجر به خلأ ریاست‌جمهوری و نیز عدم برگزاری جشن تاسیس ارتش و رژه نظامی برای دومین سال شده‌اند همگی عواملی هستند که بیش از هر زمان دیگری نیاز به تحکیم صفوف ارتش و آمادگی کامل آن را نشان می‌دهند.

این مقام نظامی لبنان تاکید کرد: قدرت ارتش در اتحاد و همبستگی آن دوری از هرگونه رقابت داخلی و منافع محدود و همچنین پایبندی ارتش به اصول سند توافق ملی است.

دیوید هیل، سفیر آمریکا در بیروت نیز طی این مراسم تاکید کرد: ارتش لبنان در پاسخ به تهدیدات مستمر تروریست‌ها در مرزهای مشترک خود با سوریه، کاری شگفت‌آور انجام داده و به دوستان و دشمنان خود ثابت کرده که کشوری قدرتمند است و توان دفاع از مرزهای و مردم خود را دارد و نیز از حمایت مردم خود برخوردار است.

هیل پس از دیدار با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان بر پایبندی آمریکا بر حمایت خود از ارتش در دفاع از مرزها تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N906411

وبگردی